Jumaat, 16 November 2012

MINYAK GAMAT~


Assalamualaikum..


Minyak gamat ialah ubat yg sgt popular..seswai digunakan utk luka²..juga utk gatal² seperti kurap dll..slalunya minyak gamat dijual dalam botol seperti ini..slalu guna ubat ni utk kucen² yg berkurap..insyaAllah..dgn izinNYA bleh baik..yg lecehnya bila nak buka botol..penah jugak laa tertumpah..bukan skali dua..tapi byk kali..kucen tak suka ngan bau ubat ni..bila nak letak ubat mula laa mengelupur..dgn nak pegang kucen lagi..dgn nak pegang botol lagi..mana laa tak tumpah..kalau ader pembantu tu len laa kan? Satu hal pulak nak carik bibik semata² nak ubatkan kucen kurap..ahaha..tak masuk akal..;p


Jadi utk menyenangkan keje..isi minyak gamat dalam botol lain..bleh guna botol ubat sakit mata atau botol ubat spray..pastikan basuh botol terlebih dulu..


Terlebih dulu..tapiskan minyak gamat..bleh guna sarung kaki atau aper² yg bleh buat penapis..sbb minyak gamat ader serdak..dulu² penah letak dalam botol camtu jer tanpa tapis..lama² tersumbat..


Bila minyak dah siap tapis..kita bleh tgk byk serdak yg terasing..serdak tau..bukan dedak..kikiki ;p


Minyak gamat yg sudah ditapis..


Dah siap..bleh letak dalam botol..peringatan..jgn bantai letak dlm mata lak minyak gamat tu..ahaha~


Testing dulu bleh spray tak? Yes! Berjaya! Hik²


Dah senang nak guna..jadi gunakan tanpa was-was..ekeke ;)