Rabu, 14 November 2012

KONVO TADIKA 2012~


Assalamualaikum..

Sabtu lepas tadika sini konvo..Alhamdulillah..konvo tahun ni berlangsung dgn meriah seperti tahun² lepas..ader 4 buah skolah bergabung..mempersembahkan 9 buah persembahan..macam² persembahan ader..nyanyian,lakonan,sajak,pantun,nasyid dan dikir barat..


Skolah sini buat persembahan tarian sofi..lagunya dari kumpulan Hijjaz..Pelita Hidup..


Tarian sofi ialah gerak tari lembut yg berlatarkan lagu nasyid..sumer gerakan lembut hendaklah sama..bukan laa lembut mcm sotong tu..cuma geraknya agak perlahan dan gemalai..paham dok? Ekeke ;p


Haa..cer tengok muka budak ni..penuh keinsafan bukan? Ehehe..


Persembahan kedua ialah taridrama Mulan..lagu diambil dari citer Mulan..kisah anak perempuan yg menyamar jadi lelaki kerana tidak mahu bapanya pergi berperang..masa tu penjahat telah menyerang..jadi tiap satu keluarga kena hantar anak lelaki untuk menjadi askar..kerana Mulan satu² anak tunggal..bla bla bla..


Kumpulan biru geng Mulan..bersenjatakan kayu..


Kumpulan merah geng penjahat yg durjana..bersenjatakan pedang..ganas kumpulan ni..bawak pedang pakai mulut jer..


Siap sedia sebelum bertempur..


Penjahat menyerang dan mereka berlawan sehingga ke titisan darah yang terakhir..disini kekecohan telah berlaku di atas pentas kerana sorg geng biru (yg rambut panjang) tersalah masuk geng merah..jadi geng² yg lain kecoh kata "awak salah tempat laa"..termasuk cikgu²nya skali memanggil²..kah³..lantak jer laa..dgn lagu yg kuat..panggil pun bukannya dgr..tgkkan ajer laa..janji dorg hepi..sblm abis lagu..tgk² pandai pulak dia menyelit masuk geng sendiri walaupun salah tempat..ekeke..aper² pun korg tetap best! 


Persembahan terakhir..tarian Lagu Gembira..nampak tak kain kembang payung yg Kakak buat tu? Nampak takkkkk? ;p


Comey pulak tgk bebudak ni pakai..kalau Kakak nak pakai..kena buat saiz payung pasar malam tu laa gamaknya..ahaha ;p


Comey kan bebudak ni menari? Kakak yg ajar ni..bukan Linda Jasmin tau..keh³ ;p


Puas ati tgk persembahan ni..walau last minit berlatih..dorg sumer ingat step..syabas bete..hik²


Ini persembahan penutup aritu..tgk mak ayah dorg pun berpuas hati..ader yg kata tak sangka anak pandai menari..kikiki..


Selepas persembahan..acara penyampaian hadiah dan sijil pula..


Gambar atas tu..antara adik² dan kakak² bebudak tadika yg turut sama hadir memeriahkan suasana..untuk persembahan terbaik pula..skolah ni mendapat tempat ke-2..syukur Alhamdulillah..rezeki budak²..nak tau tak persembahan mana yg menang tu? Persembahan Mulan yg kecoh atas pentas tu laa..ahaha..mmg rezeki korg..:)

Cabutan bertuah pula..rezeki family Marsya..nak tau tak yg mana satu Marsya? Budak berambut panjang yg tersalah masuk geng merah dlm persembahan Mulan tu laa..ahaha ;p~
Lucu bila diingatkan..kalau dah rezeki tu..takkan kemana..syukur Alhamdulillah..:))

Berakhirnya konvo..bermakna tamat sudah sessi persekolahan utk tahun ini..cuti skolah sudah tiba..walaupun cuti..Kakak tetap keje cam biasa..cuma tak ngajar jer..ingatkan aritu..Sabtu Ahad bleh laa berjimba²..tapi sayang tak dapat pula..maaf yer buat kenkawan yg berhajat nak dtg sini..skang ni tiap² Sabtu dan Ahad..Kakak takder kat sini..Kakak pegi Rawang..ader kursus kat sana sampai ujung bulan 12..teringat juga janji nak buat laksa yg masih blum dilunaskan..selagi tak tertunai rasa tak sedap juga ati ni..maaf yer..harap akan tiba masa lapangnya..InsyaAllah..