Sabtu, 10 November 2012

BUKAN UNTUK KAMU,SAYANG~


Assalamualaikum..

Selasa yg lepas..dlm kebizian..terasa mahu bercerita pasal bebudak yg tak sihat kat sini..ntah laa..rasa mcm nak kongsi rasa..terutama pasal Kev..sbb Kakak dapat rasa ramai yg merindukannya..juga nak minta doa kenkawan agar Kev kembali sihat..lepas eksiden patah gigi aritu..kesihatan Kev tidak seperti sebelumnya..mudah sakit..2 minggu sblm Kev pergi..bawak dia ke klinik..doktor kata paru² Kev berair dan ader athma sket..doktor bagi ubat kuarkan air dan antibiotik..doktor kata abiskan ubat..kalau lepas tu tak baik juga..bawak lagi jumpa doktor..4 hari sblm Kev pegi..makan pun tak selera..kena paksa..syukur laa dia mau minum sendiri..

Tak sampai sejam bercerita pasal Kev di blog..dapat mesej dari Mama Tatami yg jauh di Sarawak sana..mintak alamat umah..katanya ingin kirim ubat utk Kev..ubat bernama FIRNENA..pestime dengar..baca testimoni..rasa sgt teruja..harap Kev dapat cuba..terasa berbunga² dalam hati..mungkin Allah kirimkan kegembiraan kami melalui Mama Tatami..

Masa tu Kev mmg tak aktif..tapi masih mampu berjalan keluar dan pulang ke rumah..walau duduk dalam umah..Kev masih bleh pegi kencing berak kat tempat yg disediakan..sket pun tak menyusahkan..doktor suh asingkan..tapi Kakak tak sampai hati tgk dia berkurung..Kev kalau dikurung mengamuk²..takut ilang pulak tenaganya yg sket tu..duduk dlm umah pun dia tak suka..sbb tu kuarkan dia waktu pagi..Kev suka berjemur..bila tghari baru Kakak masukkan dlm umah..pagi esoknya kuarkan semula..begitu lah rutin harian Kev..

Bila malam..tido sama Kev..slalu sembang²..Kev menyahut bila kita bercakap..bercerita jugak pasal Mama Tatami nak anta ubat..slalu cakap,Kev kena kuat..sabar tau..nanti kita cuba ubat baru..mana tau Kev sihat semula..bleh main kat luar mcm dulu..bleh belasah adik Panda..bleh lempang ankel Wawa..senang ati tgk Kev menyahut..walau tak sihat..mata Kev tak layu..bulat jer..bila kita bg mainan..dia masih bagi respon..misai ngan tinga gerak²..cuma taknak capai jer..

Malam sblm Kev pegi..Mama Marie,Umi dan Shima datang sini..sempat juga peluk cium Kev..tentu Kev gembira..pagi esoknya..lepas bg makan dan bg ubat..Kev berlari² kuar bilik..senyum melihatnya sambil cakap " amboi²! Tak sabar sgt nak kuar..nak sihat laa tu..:) "
Senang ati lepaskan dia kuar gi depan mcm slalu..pukul 12 tghari..lepas abis ngajar..panggil dia balik..tgk kat tempat biasa..Kev terbaring kaku..Kev dah takder..hangat lagi badannya..sedih+pilu sgt..hanya satu ayat jer terkuar.."Sampai hati Kev tinggalkan Kakak"..tak rela rasanya bila harapan menggunung lepas tgk dia berlari pagi tu rupanya bukan petanda dia nak sihat..

Ambik Kev bawak masuk..lama mengadap dia sblm hati benar² bleh terima..redha sajer..terus ambik cangkul dan penggali..kuburkan Kev dgn linangan air mata..shomey² pun turut serta..siap kebumi..bacakan Fatihah utk Kev..ntah laa..dah terbiasa begitu bila kehilangan..masuk umah..ujan gerimis pun turun..perasan sgt..kerap juga lepas kehilangan shomey²..pasti ujan turun..seolah² turut menangis..

PENAWAR FIRNENA

Sedang melayan perasaan..tetiba loceng pintu berbunyi..bukak² tgk pos laju..terus hati menangis..pasti ubat Kev yg sampai..bila bukak bungkusan..mmg tak bleh tahan..pilu sgt rasa..terkilan sgt sbb Kev tak sempat nak cuba..3 jam lepas Kev pergi..ubat utk Kev sampai..lama meratap depan ubat..agaknya kalau ubat ni bleh berkata²..mesti dia cakap..kalau Kev dah takder..ubat ni bleh bagi pada yg len..yer..dah tertulis sebenarnya..UBAT NI BUKAN UNTUK KAMU,SAYANG..

Inilah ubat yg dimaksudkan..tak kecik dan tak besar sgt..skang Kakak bg kat Obi..harap² dapat baikkan penyakit Obi..juga Andika..harap² luka Andika bleh baik..bagi juga kat Abang Ate..sbb pernafasannya kadang² bermasalah..mungkin sbb dah tua..umur Abang dah nak masuk 9 tahun..harap ubat ni dapat menyihatkan sumernya..InsyaAllah..

Terima kasih banyak² buat Mama Tatami yg sentiasa ambil berat walau jauh nun di sana..terima kasih juga buat teman² lain yg turut mendoakan shomey² dan Kakak di sini..terima kasih juga atas kata² semangat yg diberikan..jgn risau..Kakak dah biasa kehilangan shomey²..sedih mana pun..Kakak tetap redha..nangis² tu biasa laa..lama² nanti ok laa..ambik masa sumer ni..lagipun bukan senang nak rawat hati..kan? :)

~~~~~~~~


NotaPenawar ini bukan seperti zat vitamin biasa. Ia lebih kuat. Di samping memberi 
nutrisi dan memperbaiki organ dalaman haiwan, ia juga akan singkirkan kotoran dan 
kuman yang menyebabkan penyakit kepada haiwan.