Isnin, 29 Oktober 2012

ERUL & NINA 2~


Assalamualaikum..


Raya tak balik kampung..


Sebab tak balik kampung..kawan mintak tolong jagakan arnab..risau nak bawak balik kampung jejauh sbb ader baby kecik..baru sebulan umurnya..


Ader 5 ekor anak arnab yg comey..sumer tak bernama lagi..yg ni kaler lebih kurg bapaknya..


Yang ini putih macam salji..berbulu panjang..kiut!


Yang ini mcm tupai..menjadi kesayangan Onyangnya..ahaha ;p


Yang ni kecik sket..berbulu pendek..


Yang ni paling kecik..berbulu pendek..baka len dari mak bapaknya..mungkin dapat dari nenek moyangnya..nampak jer odo mcm Chew..tapi aktif juga..Kakak suka yg ni..Kakak bg nama Omot..hik²


Geram tgk kesemuanya..rasa nak penyek²..nak jaga tak susah mana..bagi mkn minum cukup..dah setel..cuma kena slalu bersihkan kandang..sbb kerap kencing dan berak..


Sesekali teringin gak nak angkat..tapi tak brape reti..sbb arnab mudah mengelicai (paham tak? ahaha..buat² paham jer laa ) ;p~


Hari pertama duk sini..sgt susah nak jaga..bukan jaga arnab..tapi jaga kucen..ekeke~


Memasing jakun..asik meraba dalam kandang jer..pastu melempang sesuka ati..kesian pulak asik terloncat² bebudak dalam kandang tu..dah puas melempang..duduk mengadap kandang mcm tgk tv..kekadang sampai tetido..


Bila bagi sawi atau keret..kena tunggu dorg abiskan..kalau tak..abis kekucen ni sauk tarik kuar buat mainan..


Si Nina nak bg susu pun susah..asik kena lepuk jer..sudahnya terpaksa letak kotak keliling kandang..


Bila letak kotak..satu hal pulak..bebudak ni pakat mencakar² secara berjemaah..


Kesian tgk bebudak kandang..bulat jer mata memasing..jap² terperanjat..nak tido pun tak dapat..dan penyelesaiannya..


Bagi kotak kat kekucen ni..baru laa dorg beralih arah..baru laa aman sket dunia si Erul dan Nina..ehehe ;p