Ahad, 30 September 2012

TWINKLE 13~


Assalamualaikum..

Win dah baik demamnya..lepas demam doktor suh bg ubat cacing..lagipun masa tu nampak perut Win dah buncit sket..tapi heran..slalunya kalau dah bg ubat cacing..perut makin kempis..ni tidak..perut Win makin lama makin besar dan buncit..


Risau bila Win dah tak aktif..taknak main..taknak lari²..cuma nak manja jer..berbunyi mengadu sakit..tapi kita tak paham..dia nak makan minum..tapi tak banyak mcm slalu..kencing pun sket²..berak pun sama..meneran punya lama..tapi kuar hanya seketul dua besar tahi kambeng..


Mata pun dah nampak selaput..tanda kucen tak sihat..bila tidur slalu gerak² betulkan perut yg tak slesa..jalan pun kekadang jatuh bawak perut besar tu..bila tepuk² mcm byk angin..semalam mintak tolong Pak Ngah bawak Win pegi klinik..punya laa lama tunggu..2 jam menunggu baru doktor sampai..bukan doktor yg biasa rawat shomey²..sgt tak puas ati..doktor mcm tak brape paham jer aper kita cakap pasal Win..


Slalu kalau jumpa dktor..sakit aper² pun..mesti doktor akan injek..Win tak kena injek pun..yer laa..kita tak tahu..mungkin ader sakit yg tak perlu diinjek..doktor cek najis Win..katanya ader parasit..doktor bg antibiotik cecair..kita tanya..takder yg pil ker? Doktor kata Win kecik lagi..kena bg yg cecair..pelik juga..masa Win demam aritu..doktor yg len tu bg pil antibiotik utk Win..doktor suh bg separuh sbb Win kecik lagi..hmmm..bukan aper..kalau bg cecair..yg besar mahupun kecik..mmg susah nak bagi..asik diluah asik dimuntahkan jer..

Kebetulan Umi ader dtg skali kat klinik..Umi punya kucen penah sakit mcm Win..bila Umi tanya..brape hari bleh nampak keberkesanan ubat ni..doktor kata 2 minggu..lamanya 2 minggu? Slalu kalau sakit len..2 3 ari dah bleh nampak..pastu doktor kata..kalau tak baik juga..kemungkinan Win kena FIP..sian kat Win..


Balik klinik..bg Win ubat..muntah pula..rasa tak puas ati masih bersarang..Umi usulkan nak bawak Win jumpa doktor yg penah rawat kucen dia yg sakit dulu..ok laa..try cek skali lagi..tapi sedihnya bila kol..doktornya mc..

Malamnya..tgk Win mcm seksa sgt..tido pun asik betulkan badan..bunyi pun dikemam..tak bukak mulut pun..sedih tgk mata dia..bila kita cakap..mata jer dikelip²..sedihnya..bila tgk dia mesti nangis..tak sanggup rasanya tgk lelama..mesej Maktok Ery..harap dapat ikhtiarkan sesuatu..dalam pukul 10 mlm Maktok sampai..Win dibawak balik sama..Kakak iringi pemergian Win dgn doa..moga Win cepat sembuh..nanti bleh main lagi dgn abg kakak kat blkg umah ni..InsyaAllah..