Rabu, 12 September 2012

ANDIKA~


Assalamualaikum..














~~~~~~~~~~~~


Ini Andika..berbulan yang lalu..badannya penuh kurap..berkuping²..umpan ngan makanan..dapat tuang sebotol kecik minyak gamat..sempat lumurkan satu badan..seminggu lebih dia tak lalu depan umah..sbb aper tau dia tak lalu? Sbb tak dengar bunyi kucen bergaduh kat depan ni..hik²

Tak lama lepas insiden kena sapu minyak gamat..satu ari dgr kucen gaduh..dah agak mesti dia dtg juga..tengok kuping² kurap dah tanggal..tinggal parut jer..syukur laa..bg nama Andika..muka mmg gengster..tapi manja..dia datang nak makan..tapi kat depan ni ader Abg Ate..Wawa pun..jadi memasing asik nak gaduh jer..

Terpaksa bg ceramah kat mamat² ni..slalu cakap kat Andika..nak makan..makan jer..jgn nak carik gaduh..kat Abg ngan Wawa pulak..slalu cakap..jgn kedekut sgt..syer rezeki kita sama²..dekat 2 bulan laa asik bebel kat mamat² ni..skang dah tak gaduh dah..si Abg cuma takat bunyi² jer..Andika pun sama..senget²kan kepala jer..tapi tak gaduh pun..hikhik..Alhamdulillah..:))

Skang ni..tetiap pagi dan petang..Andika akan dtg sini utk makan..petang tadi..agaknya kurg selera makan nasik bergaul ikan+qiut..Andika tak jamah pun makanan kat luar..tetiba dia masuk umah gi dapo..merayu² mintak makan..sian pulak..ambiklaa wetfud qiut bg kat dia..sonok tgk dia selera makan..sian pun ader..nanti laa Andika..insyaAllah..kalau ader rezeki lebih..bleh laa makan qiut lagi..takleh mkn camni slalu..Kakak kena jimat utk shomey² sumer..;)

Lepas makan..sapukan semula minyak gamat kat badan dan kepala Andika..nampak ader kurap² baru nak naik..harap cepat ilang kurapnya..moga Andika sihat² slalu..Aminn..:))