Sabtu, 11 Ogos 2012

SYUKUR ALHAMDULILLAH~


Assalamualaikum..

Syukur Alhamdulillah..Muci dah ditemui malam tadi..jutaan terima kasih buat teman² yang turut sama mendoakan kepulangan Muci..


Sepanjang kehilangan Muci..kakakku dan kawanku tak penah putus asa mencarinya..tiap malam selepas isyak..mereka akan keluar mencari Muci..sampaikan jiran tetangga pun dah tau..ader juga yg membantu menunjukkan tempat yg mereka penah nampak Muci..


Semasa mencari Muci..kakakku dan kawanku ditemukan dgn ibu dan anak² kucen ini yg hidup terbiar di bengkel kete..sian dorg lapar..kakak hanya bg dorg makan..saban malam bila kuar mencari Muci..pasti singgah dulu bg bebudak ni makan..kata kawanku..dia niat nak ambik bebudak ni anak beranak bila jumpa Muci..tapi malam tadi..rasa kesian pulak tgk bebudak ni..lalu kakakku dan kawanku bawa pulang walaupun Muci belum dijumpai..takper laa..pastinya bila kita buat baik..akan dibalas baik..InsyaAllah..


Lepas letak  bebudak baru dlm kandang..mereka teruskan usaha mencari Muci..tetiba rasa nak tengok dekat rumah kosong..rumah kosong yg jaraknya selang 5 buah rumah sajer..sblm² ni mmg ader juga panggil Muci kat situ..tapi takder sahutan..tapi malam tadi..bila mereka masuk dan memanggil..Muci menyahut dan menjengukkan muka dari atas siling..terima kasih Ya Allah..


Muci nampak cengkung dan lemah..kawanku andaikan..Muci berjalan dari bumbung ke bumbung dan masuk kat dalam umah tu..bila nak balik dia tak lepas nak kuar@turun..tak makan tak minum selama seminggu sampai tak larat nak berbunyi..sbb tu selama panggil dia saban malam..Muci tak menyahut..atau mungkin menyahut tapi perlahan..

Syukur Alhamdulillah..skang Muci dah selamat..tapi Muci seolah² trauma..waktu tido..kawanku kata..Muci tetap berbunyi²..bila ke bilik air..Muci menangis² memanggil..mungkin Muci masih takut bersendirian..harap lepas ni..Muci tak hilang lagi..Aminn..