Isnin, 6 Ogos 2012

SHOMEY² RAWANG~



Assalamualaikum..

Sabtu lepas berbuka pose kat Rawang..berbuka bersama kakakku dan kawanku..ehehe..kat Rawang pun byk kucen..


Ini Kembang..antara kucen asal kat Rawang ni..masa kecik Kembang penah dihantar balik kampung sbb 
dah byk kucen..kat Rawang pun skolah mcm kat sini jugak..jadi keadaan tak mengizinkan nak bela kucen banyak²..lagipun masa tu..tak tau pun bleh mandulkan kucen ni..


Ini pula Chika..juga antara kucen terawal duk Rawang..asalnya dari baka kat kampung..masa kakakku dtg keje kat Rawang..kakakku bawak kucen kesayangannya buat peneman..Chika ader 3 beradik..tapi yg len tak panjang umur..


Ini Kippy..ibunya telah pergi sewaktu bawak balik kampung raya yg lepas..kebanyakkan shomey² Rawang yg dibawa pulang mati sbb virus..sblm beranakkan Kippy..kakakku kutip ibu Kippy kat blkg umah kenalan..masa tu ibu Kippy ader 5 ekor baby..tak sampai ati tgk anak² kecik yg rata² sakit mata dan selsema..kakakku angkut bawa pulang..diberi nama Olly..tapi sayang..anak Olly tak idup lama..


Tak sempat mandulkan Olly..dapat pula Kippy dan 4 ekor yg lain..sayangnya yg lain tak panjang umurnya..sumer mengikut jejak langkah ibu mereka..yg tinggal hanya Honey..


Kippy dan Honey sangat rapat..ibarat kembar yg tak bleh dipisahkan..:)


Ini pula..err..lupa lak namanya..panggil Putih jer..ehehe..Putih ialah anak si Kembang..masa duk kampung..tak sempat nak mandulkan Kembang..Kembang dapat dua ekor anak..sekor kaler putih sekor kaler oren..yg kaler oren liar sket..takleh nak dipegang..


Masa Kembang dlm pantang..kakakku bawak balik Kembang dan babynya ke Rawang..sbb senang nak mandulkan lepas baby putus susu..kat Temerloh takder tempat nak mandulkan..lagipun mak tak reti nak jaga kucen yg baru lepas bedah..


Shomey² kat Rawang ni duk dlm kandang..yg senior jer bleh lepas bebas..yang duk kandang..time ari cuti atau malam baru lepaskan dorg main kat luar..



Ini pula Chi Yen..dibuang bersama adiknya kat depan umah masa baby..tapi sayang adiknya tak panjang umur..kalau diingatkan..mmg kerap org buang kucen kat depan umah..sbb dorg nampak kandang kucen..dorg ingat bleh buang sesuka ati dorg..kakakku nak marah pun dah tak larat nak marah..sudahnya ambik bela juga..tak tergamak nak biar..


Ini pula..err..pun lupa namanya..ehehe..asalnya dtg menumpang mkn jer..lama² kakakku masukkan juga dlm kandang..kesian takder tempat berteduh..yg lain² tak dapat nak ambik gambar..sumer low profile..ehehe..sekian.. ;)