Isnin, 13 Ogos 2012

ADIK BARU 4~

Assalamualaikum..

Petang semalam..ternampak 2 org budak kat depan umah bersama sekor anak kucen..bila ditanya..katanya ayah suruh buang anak kucen tu..geram betul mendengarnya..si kakak kata..anak kucen tu adik dia kutip bawak balik umah..kesian tgk sekor²..bila sampai umah..ayah suh buang..sbb kat umah dah ader dua ekor kucen..lagipun kucen dorg nak gaduh jer ngan anak kucen ni..


Hmm..Kakak kata..tak baik buang kucen..lagipun dia kecik lagi..tak pandai jaga diri..kalau kena langgar ngan kete camner? 


Bila ditenung mata dua beradik tu..berkaca²..nampak mereka sedih..terus dibawa anak kucen tu pergi..tak sampai ati lak bila memikirkan mana dorg nak letak anak kucen tu..terus panggil semula..


Tanya mana nak letak kucen tu? si kakak jawab..tak tau nak letak mana..kesian pulak tgk budak berdua tu..terhimpit antara sayangkan kucen dan arahan ayahnya..meh sini laa kucen tu..terpancar kegembiraan di wajah keduanya bila anak kucen dah bertukar tangan..rasanya..budak berdua tu mmg niat nak letak kat umah ni..ermm..takper laa..bebudak berdua tu pergi dgn ucapan terima kasih..nampak baik budaknya..harap² aper yg Kakak bgtau pasal tak baik buang kucen ni..disampaikan kepada ayahnya..


Sempena bulan Ramadhan..namakan dia Dhani..kurus panjang..perut buncit..jinak juga..giginya banyak yg rosak berlapis² pulak tu..mungkin sblm ni dia makan aper sajer yg ditemui..tapi bila dibelek² bulunya..bersih..kutu pun takder..agaknya dibuang org..ntah laa..


Takper laa Dhani..kamu duduk laa kat blkg umah ni..Kay pun ader..bleh laa kamu kawan sama²..kamu pun lebih kurg sebaya jer..pastinya dah tertulis kamu akan bersama kami di sini.. :)