Rabu, 8 Ogos 2012

ADIK BARU 3~


Assalamualaikum..

Pagi semalam mesej Cik Marie..mintak tolong belikan botol susu..botol susu byk kat sini..tapi puting sumernya dah rosak dikunyah Abg Kev..


Botol susu yg dibawa bersama Twinkle aritu..putingnya bukan main besar lagi dipotong..ekeke ;p


Sudahnya susah nak bg Twinkle ni minum susu..tumpah jer yg banyak..hik²


Petang smlm botol susu baru sampai..tima kasih mama Meyi susah payah belikan botol susu utk Twinkle ni.. :))


Petang semalam juga..jumpa dak kecik ni kat depan umah..badan bau longkang..kurus kering tak bersuara..hanya mata yg berbicara..sian sungguh..mujur laa ader Cik Marie pembunuh bersiri..abis dibunuhnya sumer kutu² yg bersarang kat badan si kering ni..ehehe~


Bukan setakat kutu jer..taik² kutu pun abis disapu bersih..sbb banyak kutu..budak ni dinamakan Kay..K untuk kutu..ekeke..bila abis sumer kutu dibuang..Kay nampak lega..sian dia..tulang² sumer timbul..takper laa Kay..nanti Kakak bg Kay makan byk²..

Pukul 11 tadi..curik² masa mandikan Kay..sket pun tak berbunyi..agaknya Kay mmg bisu..terpikir² mungkin dia bisu sejak lahir..atau sbb idup di jalanan yg menjadikannya begitu..lepas mandi lap kering²..tetiba tengah lap tu..Kay berbunyi..skali jer..Ya Allah..agaknya Kay ucap terima kasih..Alhamdulillah..Kay tak bisu rupanya..mungkin Kay tak berbunyi sbb tak mahu mengeluh dgn idupnya..ntah laa..


Malam tadi..Kay tido dlm umah..bila pagi..dia suka menggesel kat bebudak..jadi letak kat blkg umah..pesan jgn kemana²..


Dengar kata budak Kay ni..dari pagi sampai skang..elok jer duduk blkg..dia paham agaknya..


Bagus laa..Kay mmg kena blajar duduk kat blkg dgn shomey² yg len.. :)


Moon pula..masih blum dibawa ke klinik..takder transport nak bawak dia..kawan lak ader hal..jadi Kakak ubatkan dgn minyak gamat jer..sebenarnya..ari kedua duduk sini..Moon terlepas dari cage masa kurung dia kat blkg..sedih juga ati..sbb tak dapat bantu dia..tapi syukur laa..esoknya Moon dtg nak makan..lepas dia mkn..terus lumurkan lagi minyak gamat..

Lepas siap mandikan Kay tadi..nampak Moon lepak kat blkg..terus ambik dia bawak masuk bilik air..mandikan dgn malaseb skali lagi..lega tgk kurap² dia byk yg gugur..rasanya kalau tak dapat nak anta injek pun Moon bleh baik..InsyaAllah..


Ini Moon lepas mandi tadi..abis sumer kurapnya Kakak sikat..kebanyakkan tinggal parut² jer..kutu pun dah takder..hepinya..biar dulu Moon selesa dgn badannya..esok bleh sapu minyak gamat semula..lepas tu bleh mandikan lagi..harap² Moon cepat sembuh..Aminn.. 


Rezeki shomey² dan adik² baru..malam tadi Pak Ngah mesej kata nak datang umah..nak anta makanan kucen..tima kasih byk² Pak Ngah sbb slalu berkongsi rezeki dgn shomey² di sini..Alhamdulillah.. :)