Khamis, 26 April 2012

LAWATAN SEKOLAH 2~

Assalamualaikum..


 Sabtu lepas ader lawatan skolah..lawatan ke Taman Rusa & Kancil + Muzium Kesenian Islam..

LESEN MEMANDU,KERIS DAN TONGKAT 

Sempat juga melawat Memorial Tun Abdul Razak sbb berdekatan dgn Taman Rusa..


Bebudak ni melawat kejap jer..maklum laa..bukannya dorg paham sgt aper yg ader kat muzium tu..nak terangkan pun tak berbaloi..hik² ;p


Sempat laa berehat² kejap..


Sementara nak pegi Taman Rusa..


Taman Rusa & Kancil kat belakang Memorial tu jer..nak pegi kena turun tangga..punya laa byk anak tangga..kikiki~


Fuhhh..sampai juga akhirnya..ehehe~


Antara haiwan yg ader di situ..


Naik tangga lagik! Tempat rusa nun jauh di sana.. ;)


Banyak juga rusa..kata org,dulu lagi banyak..tak tau laa org mana yg kata..hik²
Dah tgk rusa..nak pegi destinasi seterusnya pula..rasa nak putus nyawa panjat tangga tadi..bebudak pun ader yg mcm nak nangis..kalau dorg pegi ngan mak bapak..gerenti dorg mintak dukung..ahaha~


Sampai juga ke destinasi terakhir..Muzium Kesenian Islam..macam² yg dipamer dalam tu..dah nama pun muzium..hik²..seronok laa juga..bebudak pun seronok juga..seronok sbb ader ekonnnn!! Ahaha.. ;p~


Ader aktivti utk pelajar²..mencari harta karun..tadika 1 kumpulan..skolah rendah 1 kumpulan..bila dah dapat,tanda jawapan pada kad yg diberi..lama jugak laa aktiviti ni berlangsung..ke hulu ke hilir mencari barang..naik tangga naik lif..bersesak² dan  berlari² dgn semangatnya..akhirnya bila selesai,diminta pulangkan kad pada yg bertugas..eh! Takkan itu jer? Kesian laa bebudak yg ke hulu ke hilir tadi..kot yer pun bglaa saguhati sket..pensel sebatang ker..sian tau bebudak tu..(lebih² lak aku ni ) ..ahaha ;p~

Takper laa..jom kita gi makan.. ;)


Selesai makan..sumer berkumpul utk pulang..naik bas jer sumer pakat² melelapkan mata..ehehe..rasanya lawatan kali ni paling lama..pukul 3 lebih baru sampai umah..takper laa..janji seronok jenjalan ngan kenkawan..moga ader juga ilmu baru yg kamu sumer perolehi..InsyaAllah.. :))