Isnin, 2 April 2012

KISAH SUKA DUKA~



Assalamualaikum..

Semalam pergi umah Pak Ngah ngan kenkawan..


Dah lama tak bertandang umah Pak Ngah..


Dari ader 3 ekor kucen..skang dah 7 ekor sumernya kucen Pak Ngah..


Auntie Dadu antara yg hadir..Cik Marie mmg wajib hadir..ahaha ;p


Lola juga turut hadir..


Thalhah dan isteri juga turut serta..:)


Cam biasa laa..bila dah dtg umah Pak Ngah..mesti sibuk nak pegang kucen² Pak Ngah yg besar gedabak tu..


Nampak jakun kan dorg berdua ni..ahaha ;p

Lepas acara makan² kat umah Pak Ngah..sumer terbang ker kampung pandan pula..ekeke~


Ader misi yg perlu diselesaikan..


Acara memasang bumbung canopy baru..


Tengok laa Mya dgn semangatnya yg membara..


Berbincang dahulu utk pembahagian keje..bweekk ;p


Canopy lama dah dibuka..


Cik Marie sedang memberi arahan..ekeke ;p


Pak Ngah yg sgt tekun bekerja..


Akhirnya bumbung baru siap dipasang..


Taraaaa..


Lepas misi siap..acara minum² pula berlangsung..terima kasih Auntie sbb sponsor makanan yg lazat..ehehe ;)


Thalhah melepaskan penat di gelongsor..hik²

Alhamdulillah..terima kasih teman² atas sumbangan bumbung canopy + susu kucen + makanan kucen dan tempat tido kucen..ehehe..terima kasih juga sudi luangkan masa dan berkorban tenaga..jasamu dikenang.. :)



Jeng jeng jeng..nape pulak ni?


Subuh tadi..sblm alarm berbunyi..dah terjaga..sebabnya terdengar bunyi kuat kat luar..bila tengok kat tingkap..rupanya canopy runtuh..ujan lebat sgt..rasa nak luruh jantung bila teringatkan bebudak kat bawah canopy..terus kuar tegakkan canopy..mujurlaa takder sesaper yg tersepit..yg lain dah lari ntah kemana..tinggal Kelly jer yg tak lepas nak kuar..Ebin pun sibuk meredah ujan sesama..lagak mcm nak menolong ajer..


Sesetengah besi dah bengkok..


Sayangnya terpaksa tebuk canopy sbb air bertakung terlampau banyak sampai tak bleh nak angkat..


Ader jugak yg koyak..


Bila dah tebuk..baru bleh angkat..takper laa..janji sumernya selamat..


Tengok laa Nana dan Kelly ni..mana dia paham benda rosak ker tak..tetap juga dorg nak duduk kat canopy ni..


Sabar laa yer..nanti Kakak betulkan mana yg patut..hidup kita mmg penuh suka duka..hadapi ajer dgn tenang dan sabar..pasti sumernya akan baik² ajer..InsyaAllah.. :)