Isnin, 5 Mac 2012

CHEWBACCA 9~



Assalamualaikum..














~~~~~

Aritu ader teman tanya pasal pokok galak kucen ni..pokok galak kucen ni sesetengah kucen suka..sesetengahnya tak suka pun..bebudak kat sini suka giler ngan akar pokok ni..pokok ni ader khasiatnya yg tersendiri..Bapak Roy yg sakit mulut aritu pun dah baik lepas bg dia kunyah akar pokok ni..syukur Alhamdulillah..:)


Kat sini ader laa 2 3 pokok yg besar..mujur laa bila cabut ader nampak anak² pokok yg tumbuh..ader tempat senang nak jumpa pokok ni..kat tepi² jalan @ semak mungkin ader pokok ni..cuba laa cari kot jumpa..seronok tgk kalau kucen kita suka ngan akar pokok ni.. :)


Pokok ni berdaun lebar macam bayam..kalau besar pokoknya..besar laa akarnya..sini kalau nak cabut..biasa tunggu besar sket pokoknya..sbb akar dia besar jadi bleh laa syer..kena laa syer sbb pokoknya sket..kalau banyak mmg dapat sorg satu..hik²..best kalau cabut pokok besar..sbb akar dia berbau lagi kuat..kucen yg tgh tido pun bleh bangun bila baunya dibawa angin..ehehe~