Ahad, 26 Februari 2012

SELAMAT TINGGAL~



Assalamualaikum..

Sejak 2 3 menjak ni..cerita Potek² sering kuar kat sini..dari kisah kakinya sakit sampai laa dia sembuh sewaktu dirawat Papa Meow..tapi tak sumer tau..5 hari lepas pulang ke sini..luka kaki Potek² terkoyak semula..besar lukanya sama seperti mula² dulu..terkejut bila bukak² pintu..tgk kakinya berdarah semula..hanya Allah yg tau perasaan waktu tu..sedih sekali..pasti Allah ingin menguji..

Kalau tau akan jadi camni..tentu tak lepaskan dia kuar umah lagi..tapi sumer dah tertulis..petang kejadian tu..dlm pukul 3.30 ptg..bawak Potek²pegi jumpa doktor..pagi tu lepas bg dia makan..kurung dia dan puasakan terus..dalam fikiran mesti bila jumpa doktor..doktor jahit semula luka dia..tapi bila jumpa..doktor kata luka tu dah tak bleh jahit dah..katanya lagi luka kat sendi mmg lambat baik..lagi² kalau dia slalu bergerak..ermmm~


Kesian Potek²..sesekali luka kaki dia berdarah bila dia jilat..tiap kali bersihkan luka dia..rasa bersalah jer macam tak jaga dia betul²..sesungguhnya Allah masih mahu pinjamkan Potek² pada Kakak..selamat tinggal penderitaan..kini luka Potek² beransur sembuh..syukur Alhamdulillah..lukanya bertambah kecik+kering hari demi hari..


Sepatutnya Potek² kena rawat dalam kurungan..tapi bila masuk sangkar jer dia macam kena rasuk..berguling bergulung dalam sangkar..bila lepas..dia bleh duduk diam..jadi nak taknak terpaksa biarkan dia lepas bebas..Mya..kini sangkar besarmu itu hanya perhiasan semata²..aper² pun terima kasih sbb bagi pinjam.. ;)


Hari² bersihkan luka dia..aritu Papa Meow bagi ubat Wound-Gard..terima kasih Papa..ubat ni Papa guna masa rawat Potek²..bagus ubatnya..ubatnya pahit..jadi Potek² tak jilat sgt..selain tu bersihkan juga dgn ubat kuning..tak pakaikan kolar pun..


Hari yg kesepuluh..daging merah yg dulunya sentiasa berair..kini dah kering..luka pun makin kecik.. :)


Ubat spray Wound-Gard..

video

Alhamdulillah..kini ati pun rasa tenang bila tgk luka Potek² makin sembuh..skang dia lepas bebas..tapi bila malam dia mmg kena duk dlm umah..slagi dia blum baik sepenuhnya..dia akan jadi rumet Kakak..bukan Kakak pilih kasih yer kawan².. ;)

Harap Potek² terus sembuh lepas ni..InsyaAllah..selamat tinggal penderitaan..jangan kembali lagi..