Rabu, 29 Februari 2012

BAPAK ROY 3~



Assalamualaikum..

















Bapak Roy ari² datang mkn kat blkg ni..kekadang siap lepak lagi..dia tak laa garang mana..cuma bila datang sini si Dimas marah² dia..tu yg jadi gaduh..Ahad lepas Cik Marie pasan mulut dia kuar air liur..nak letak ubat dia marah²..teringat kat Wawa..aritu Wawa pun sakit mulut..meleleh² air liur..try bg akar pokok galak kucen..2 3 ari lepas tu air liur Wawa dah tak kuar lagi..dah ok..Alhamdulillah..akar pokok galak kucen ni ader org kata ubat..ader org kata tak..tapi kalau Allah izinkan..InsyaAllah bleh baik.. :) 

Slalu jugak bg akar ni kalau ader yg selsema atau tak brape sihat..tapi tu laa..pokok ni mcm susah jer nak tanam..aritu tanam tak idup pun..sudahnya tumbuh sendiri..ader laa 2 3 pokok yang tumbuh sendiri..hajatnya dah biar besar cam pokok durian..tapi bila besar sket..daun dia jadi kuning²..tu tanda² nak arwah laa tu..jadi cabut laa sblm dia mati..ehehe..dulu penah laa tak cabut..konon nak tunggu besar bagak..lama² pasan daun² dia kuning..daunnya byk yg gugur jatuh ke bumi..lama² makin sket daunnya..pastu cabut laa..tgk² dah kering@mati akarnya..bila bg kucen..dorg pun tak hengen..ceh!
~~~~~~








Kesian lak kat Bapak Roy bila dia tak selera makan..jadi panggil laa dia masuk dapo..mkn wetfood..kemain laju dia makan..sian dia..dah laa lapo..kena bebel lak ngan Potek²..eksen betul laa kamu ni Otek..huh!

Alhamdulillah..arini Bapak Roy nampak ok sket.. :)


DINDA 10~



Assalamualaikum..

























WORDLESS WEDNESDAY 19~

Assalamualaikum..




Selasa, 28 Februari 2012

BEBUDAK SENGAL 3~

Assalamualaikum..














*
*
*
*
*
*
*





Wahhh..beradabnya kamu..hik²


TIDAKKKKKK!!!!

Assalamualaikum..




















~~~~~~

Pagi tadi bg makan bebudak blkg..masa lalu bawah canopy..rasa mcm terang jer..tengok atas rupanya   dah rabak bumbungnya..2 tempat lak tu..campur yg koyak aritu jadik 3 laa..tak tau laa saper yg buat..nampak gaya mcm semulajadi jadinya..uhuk³~



DINDA 9~



Assalamualaikum..













video

Diganggu makhluk halus@nyamuk..seram laa sgt..phuiii! Ahaha ;p


Isnin, 27 Februari 2012

POTEK² 33~



Assalamualaikum..
















TETAMU HARI SABTU~



Assalamualaikum..


Sabtu lepas..Ery datang sini..katanya nak tengok Potek²..alasan jer tu..padahal rindu kat Kakak..ekeke ;p~ ..datang bersama kazennya Puteri Dayang Senandung..juga Cik Marie..Ery kalau nak datang sini mesti ajak skali Cik Marie..sbb dia takut kena buli..hik² ;p~


Cam biasa laa..Ery kalau datang sini kena bawak pengeras..ahaha~
Tima kasih Ery sbb blanje Ayamas..tima kasih juga bawak ayam goreng kegemaran Dinda..puas Dinda dan shomey² menjamu selera mkn nasik bergaulkan ayam goreng..nyum³~


Tinggal tang dada jer..ehehe~


Ini pencuci mulut yg dibuat Putri..tima kasih Putri..susah² jer..ehehe ;)

~~~~~








Lenkali..kalau lapang jemput laa datang lagi yer Mak Tokkkk..ahaha ;p~


Ahad, 26 Februari 2012

SELAMAT TINGGAL~



Assalamualaikum..

Sejak 2 3 menjak ni..cerita Potek² sering kuar kat sini..dari kisah kakinya sakit sampai laa dia sembuh sewaktu dirawat Papa Meow..tapi tak sumer tau..5 hari lepas pulang ke sini..luka kaki Potek² terkoyak semula..besar lukanya sama seperti mula² dulu..terkejut bila bukak² pintu..tgk kakinya berdarah semula..hanya Allah yg tau perasaan waktu tu..sedih sekali..pasti Allah ingin menguji..

Kalau tau akan jadi camni..tentu tak lepaskan dia kuar umah lagi..tapi sumer dah tertulis..petang kejadian tu..dlm pukul 3.30 ptg..bawak Potek²pegi jumpa doktor..pagi tu lepas bg dia makan..kurung dia dan puasakan terus..dalam fikiran mesti bila jumpa doktor..doktor jahit semula luka dia..tapi bila jumpa..doktor kata luka tu dah tak bleh jahit dah..katanya lagi luka kat sendi mmg lambat baik..lagi² kalau dia slalu bergerak..ermmm~


Kesian Potek²..sesekali luka kaki dia berdarah bila dia jilat..tiap kali bersihkan luka dia..rasa bersalah jer macam tak jaga dia betul²..sesungguhnya Allah masih mahu pinjamkan Potek² pada Kakak..selamat tinggal penderitaan..kini luka Potek² beransur sembuh..syukur Alhamdulillah..lukanya bertambah kecik+kering hari demi hari..


Sepatutnya Potek² kena rawat dalam kurungan..tapi bila masuk sangkar jer dia macam kena rasuk..berguling bergulung dalam sangkar..bila lepas..dia bleh duduk diam..jadi nak taknak terpaksa biarkan dia lepas bebas..Mya..kini sangkar besarmu itu hanya perhiasan semata²..aper² pun terima kasih sbb bagi pinjam.. ;)


Hari² bersihkan luka dia..aritu Papa Meow bagi ubat Wound-Gard..terima kasih Papa..ubat ni Papa guna masa rawat Potek²..bagus ubatnya..ubatnya pahit..jadi Potek² tak jilat sgt..selain tu bersihkan juga dgn ubat kuning..tak pakaikan kolar pun..


Hari yg kesepuluh..daging merah yg dulunya sentiasa berair..kini dah kering..luka pun makin kecik.. :)


Ubat spray Wound-Gard..

video

Alhamdulillah..kini ati pun rasa tenang bila tgk luka Potek² makin sembuh..skang dia lepas bebas..tapi bila malam dia mmg kena duk dlm umah..slagi dia blum baik sepenuhnya..dia akan jadi rumet Kakak..bukan Kakak pilih kasih yer kawan².. ;)

Harap Potek² terus sembuh lepas ni..InsyaAllah..selamat tinggal penderitaan..jangan kembali lagi..