Isnin, 16 Januari 2012

PADANG FUTSAL? ;p~



Assalamualaikum..


Rasanya dah 3 minggu sibuk menyimen depan+blkg skolah..sabtu ahad jer jadik buruh kasar..ahaha~
Dulu kat depan ni diturap tar..beberapa tahun lepas tu..tumbuh lak rumput kapet..dapat dari jiran sebelah..menjalar sampai kelongkang..mula² sket jer..lelama jadi byk..sampai tar+longkang pun abis pecah²..pastu jadik masalah besar bila bebudak depan ni berak kencing kat situ..memula sket² jer..pastu mmg jadik jamban dorg..pagi petang mmg kena cuci..itupun masih ader bau..huh!



Nak taknak..kena buat sesuatu..pakat ngan kawan nak simen tempat tu..memula kena buang rumput  dulu..rasa nak berderai tulang kena nyangkul rumput yg melekat ngan tar..akar dia sket punya kuat..separuh ari baru siap keje nyangkul tu..pastu baru laa menyimen..siap nyimen rasa nak pengsan! Ahaha~

KAWASAN YG BLUM SIAP..ADER YG NAK TOLONG? HIK²

Minggu² berikutnya..menyimen sorg² jer..sbb kawan balik Rawang..seminggu sekali jer menyimen..kalau rajin buat 2x..ader sket lagi yg blum siap..ingat nak siapkan raya cina ni..buat sket² jer..tgk cuaca juga..Alhamdulillah kebelakangan ni cuaca panas..simen cepat kering..jadi takder laa nampak sgt kesan tapak kaki kucen..maklum laa..bila kita buat keje..dorg pun menyibuk sama..grrr~


Semalam dah siap menyimen kat tempat berumput aritu..mungkin lagi 70% siap laa sumernya..bebudak kat depan pun kemain lagik santai melepak kat situ..dorg pun tak berak kat situ dah..berbaloi juga laa letih² menyimen tu..ehehe~


Nampak cantik kan? Ekeke..mujur laa dari kecik mmg minat ngan keje² camni..haa..kot laa ader sesaper yg nak buat umah..bleh laa emel saye..harga bleh runding..ahaha ;p~


P/S--> Terima kasih Pak Ngah sbb sumbangkan pasir aritu..:)