Isnin, 10 Oktober 2011

♪♫♪ HO HO HO BALIK KAMPUNG 2 ♫♪♫

Assalamualaikum..

Dah lama tak balik kampung..bajet macam duk obersi jer..ahaha~


Mak suh siang ikan lampam..punya lama nak siang..kalau dedulu pejam mata pun bleh siang..ini nak buang sisik pun dah ambik masa lama..ahaha~


Ini paya kat belakang umah..dah kecik dah paya ni..dulu seluruh kampung dikelilingi paya..sbb tu nama kampung..Kampung Paya Luas..hik²


Tapi skang tak mcm dulu..paya dah tak seluas dulu..paya dah ditimbus..buat tanam sawit..


Hutan pun makin lama makin kecik..sumer dah ditebang..semalam mak ajak cari kayu nak buat junjung kacang..slalu cari keliling umah..


Skang kena pegi jauh sket..nun di tepi paya blkg umah..dah lama tak pegi utan..nyamuk jgn cakap laa..kenduri sakan!


Bila dah dapat kayu pancang dalam 10 batang..ikat ngan tali kebenang ( yer kot ini namanya..lupa dah..ehehe..tali dari akar yg menjalar & melilit pokok² )


Balik umah terus ke kebun..kuduk Te'pok cam biasa laa..slalu menemani..


Kakak kuduk Te'pok pun sama..


Memasing sama ulu jer.. ;)


Taraaa..kayu pancang dah siap dipacak..sket masa lagi pokok kacang mesti melilit..agak² balik nanti sempat tak mkn hasilnya..mungkin tak..sbb baliknya jarang sekali..ehehe~

Moga mak sihat slalu.. :))