Isnin, 31 Oktober 2011

WAWA 2~

Assalamualaikum..



















DINDA & WAWA~

Assalamualaikum..

















~~~~~~~~

Adinda satu waktu dulu..penah masuk spital UPM..Alhamdulillah kini Dinda telah sihat walafiat..Wawa dulunya sgt suka merayap keliling taman..tapi sejak Wawa dimandulkan..dia dah rajin lepak kat umah.. :))


Ahad, 30 Oktober 2011

SAYANG 8~



Assalamualaikum..


Kg.Pandan,28 Oktober - Seekor ibu muda bernama Sayang..berumur 10 bulan++ telah selamat melahirkan anak sebanyak 6 ekor..tapi seekor tidak panjang umurnya..



Kemungkinan waktu kelahiran ialah pukul 3 @ 4 pagi waktu tempatan..agak menyedihkan kerana waktu itu penjaganya sedang zzZZz~~~ dgn jayanya..


Tapi..mungkin naluri keKAKAKkan penjaganya masih kuat..mungkin terasa ader sesuatu berlaku..penjaganya terjaga dalam pukul 5 pagi..padahal kebiasaannya penjaganya slalu bgn bila alarm henpon berbunyi.. ;p~


Kata penjaganya.." Koi bgn²..panggil laa Sayang..tak datang pun..tgk² dia dah branak..sian anak² dia..sekor mati..Sayang tak potong pun tali pusat anak dia..letih sgt agaknya..koi terus ambik gunting koi tolong potongkan..3 ekor anak dia dah terbelit²..sori yer Sayang..lenkali kol laa Abg Madan..suh dia tlg anta gi spital.." ;p~ 


Anak ibu muda ini ader 3 jantan dan 2 betina..yg jantannya bernama Mask(oren),Moose(oren) dan Messi (coklat muda)..yg betina bernama Mengurai (putih) dan Mulan (tabby)..moga sumernya sihat² belaka.. :))

~~~~~~~~~~~~~

Chitam juga selamat melahirkan babynya pada mlm 24 Oktober..sehari sblm Deepavali..anaknya ader 3 ekor..tapi 2 ajer yg selamat..sumernya kaler itam..sgt menyedihkan bila bgn pagi tgk anaknya yg mati itu dihurung semut..Chitam beranak dlm kotak blkg umah..nak bantu dia pun tak dapat sbb Chitam sgt garang..syukur hingga arini..dia dan baby²nya baik² ajer.. :))


Sabtu, 29 Oktober 2011

CUTI² DEEPAVALI 4~



Assalamualaikum..


Lepas balik umah Mya..singgah pulak umah Chika..sbb masa pegi Sungai Tekala aritu..Cik Marie letak kete kat umah Chika..kitorg pegi skali naik kete Chika jer..


Sempat juga ambik pic bebudak comey ni..yg mcm Awan ni namanya Boboy.. ( err..rasanya laa..betul tak Chika? hik² )


Kaler sama mcm bekas air ni Gegirl.. ( err..rasanya laa..betul tak Chika? hik² )


Ini pula Ewok.. ( err..rasanya laa..betul tak Chika? hik² )


Ini Betty..mama dorg..masa ni sekor anak Betty sakit..masih di klinik..tapi skang dah beransur pulih..


Otis..sudah berumur 13thn+..


Ini Mimi..ibu Otis..kalau Otis 13thn+..pasti Mimi lagi byk kan?


Jane juga dah byk umurnya..tak pasti lak brape.. :)


Ini Mok..susah nak ambik gambarnya sbb dia slalu stress..jgn stress² yer Mok.. ;p


Ini pula Comel..mesti ader yg ingat dia kucen jenis scottish fold kan? Ehehe..kucen biasa ajer ni..telinga jadi camtu sbb sakit telinga..kan Chika kan? Lupa laa..ehehe~


Ini pula..puteri manja Chika..Nomi..nama penuhnya..Sharifah Normilana..kelasss kau Nomi..hik²


Grrr..ini Spot..panggilan manje..Cepot! Tak leh dipegang langsung dak Cepot ni..cubit kang!


Ini pula Mili..susah sgt nak ambik pic dia sekor²..tu yg terpaksa pegang..cantik kan Mili ni? 

Byk lagi yg tak sempat nak diambil picnya..mungkin lenkali bila Kakak dtg sana lagi..ehehe~
Moga sumernya sihat² slalu..



CUTI² DEEPAVALI 3~



Assalamualaikum..


Balik dari Sungai Tekala aritu..singgah umah Mya pulak..



Anak² Mya dah kelaparan..


Sabar yer..


Nyum³..


Si comey ni namanya Kakabu..


Ini Calico..


Ini pula Oren..


Dan ini Koko..


Bertuah kamu sumer..dari kucen terbuang kini dijaga sempurna oleh Mama Mya kamu..moga kamu sumer sihat slalu.. :)

~~~~~~~~~~

Pssttt..tima kasih Mya layan kitorg aritu..cantik umah Mya.. ;)