Isnin, 19 September 2011

RISAU~



Assalamualaikum..

Malam tadi tgk Mila baik² ajer..pagi tadi bukak pintu tak nampak Mila pun..jenuh panggil..tak balik pun..tak lama tu ujan turun..Mila tak balik² juga..mula laa ati risau tak menentu..dah laa baru lepas mandul..dia pulak tak balik²..lepas ujan berhenti..carik kat tempat dia slalu pegi..tak nampak batang idung pun..risaunya laa..Alhamdulillah..dalam pukul 12 tghari..Mila muncul..lega rasanya tgk perut dia baik² ajer..

Dalam pukul 3ptg baru budak busuk ni balik..huh!

Blum abis lega..datang pulak risau yg lain..nak bg bebudak mkn tghari..tgk² Shark takder kat blkg..masa ujan lebat tadi memasing duk dlm umah..bila ujan berhenti..kuarkan sumer kat blkg..Maya ngan Azim biasa laa..bila letak blkg dia pusing masuk umah ikut depan..agaknya Shark nak ikut dorg..tapi tak jumpa jalan..jenuh carik Shark..pusing² carik Shark jumpa lak yg lain..

Jumpa anak kucen 3 ekor..kurus dan tak terurus..nak tangkap tak dapat..khamis lepas..pukul 11 mlm jiran tepon.." Cikgu..kucen cikgu mati kena langgar..kaler itam putih.." ..berderau darah..terbayang Dinda ngan Potek²..cepat² kuar gi tgk..rupanya bukan..tapi sekor ibu kucen terbiar..masa tu tgk² jugak keliling kot ader anak dia..tapi tak dgr bunyi pun..

Terus angkat ibu malang tu..basah lencun..sbb masa tu ujan baru berhenti..kesiannya kamu..terus bungkus ngan paper + plastik..harap² dia takder anak..kalau tak tentu anaknya kelaparan..aritu tgk jugak tapi tak jumpa pun..tadi cari Shark jumpa pulak bebudak ni..kecik lagi..mungkin dalam sebulan..sedihnya..duduk kat depan umah org..tepi longkang bawah rimbun pokok²..bila nak dekat dia lari..kesian kamu budak kecik..

Kebetulan ader org kat umah tu..tanya laa kot ni anak kucen dia..dia kata tu bukan kucen dia..katanya bebudak bujang sebelah yg slalu bg makan..hmmm..biasanya kalau bg makan tentu sayang kan?..tapi..malam masa ambik ibu kucen malang tu..bebudak bujang tu sumer ader kat depan umah..tak sampai sejengkal pun dorg ngan mayat ibu kucen tu..tapi naper biarkan ajer mayat tu terkangkang kat tgh jalan?

Malam nanti nak tanya bebudak bujang tu..kalau anak kucen tu tak terjaga..Kakak nak ambik laa..kalau ikut mampu..rasanya kurang mampu..tapi tak sampai ati bila terkenangkan bebudak tu tanpa ibu..risau takut dorg kena langgar mcm ibu dorg..sedih tgk mata dorg tadi..takper laa..tentu ader rezeki utk dorg kat sini nanti..mudah²an..Aminn..