Isnin, 8 Ogos 2011

TERIMA KASIH TEMAN~

Assalamualaikum..

Sabtu lepas adik kol ajak balik kampung..berat ati pulak rasanya nak tinggalkan bebudak² kecik kat umah ni..tapi kalau tak balik bila pulak masanya nak berbuka dgn mak + adik beradik..kebetulan Cik Marie ader waktu tu..Cik Marie kata..kalau nak balik..balik laa..biar dia yg jaga..

Terkejut juga bila Cik Marie tawarkan kesudiannya menjaga shomey² di sini..selama hidup di sini..tak penah sekalipun ader teman yg buat begitu..Kakak tak kisahpun sebenarnya..sbb itu adalah tanggungjawab sendiri..tapi bila Cik Marie sedia membantu..rasa sgt terharu..

Teringat kenangan lama..penah minta tolong kawan belikan makanan kucen sbb dah habis..kebetulan kawan nak dtg sini..dalam nada bergurau kawan cakap..tak abis² dgn kucen..kalau aku laa..belikan racun jer utk kucen..mmg itu laa kali pertama dan terakhir mintak tolong dia..

Pertama kali dalam idup ni..pulang bercuti disambut shomey² yg tidak kelaparan..pertama kali juga pulang ke rumah hanya sket ajer keje yg perlu diselesaikan..Kakak fikir Cik Marie hanya sekejap saje..rupanya sampai mlm dia temankan shomey² di sini..sanggup dia korbankan keselesaan berehat hujung minggu di rumahnya semata² utk shomey²..Terima kasih byk² yer Cik Marie..jasa baikmu sgt dihargai..kalau Kakak tak mampu balas..mudah²an Allah yg membalasnya..Amin..

Raya ni cukup setahun perkenalan kami..masih baru tapi mcm dah kenal lama..moga persahabatan ini kekal selamanya.. :)

Lagu khas buat Cik Marie.. ;)