Isnin, 25 Julai 2011

LAIN YG DICARI..LAIN YG JUMPA~



Assalamualaikum..

video

Semalam cari Lily lagi..cari kat blkg mmg tak nampak bayang pun..yg ader pengikut² berkejaran..


Berbekalkan pisau rambo + payung stoberi + air masak + makanan kucen..memulakan perjalanan mencari seluruh kawasan perumahan..seperti biasa..memaki hamun marah Adinda sbb nak ngikut..tak bleh bawak dia ..menyusahkan ajer kang..dah laa dia puteri lilin.. ;p


Hari agak panas..blum separuh perjalanan air dah tinggal separuh..ehehe..jumpa Potek² ngan Dion sedang berehat..bila bg makan kemain lagi kebulur..mcm tak bg makan jer..


Jumpa Yaya yg dah lama tak balik umah..si putih ni tentu laki dia..patut laa tak balik² si Yaya ni..susah pulak tu nak pegang..nanti nak mandulkan jugak dia ni..



Jumpa si oren ni sedang berehat..bg makan takut² jer nak makan..


Kucen ni bertuan rasanya..santai jer rilek² depan umah..jinak pun jinak..


Jalan lagi..dari jauh nampak si oren ni bawah kete..dtg dekat nak bg makan..rupanya Wawa..cisss! patut laa jarang balik..rupanya sini dia lepak..kebulur pulak tu..padan laa muka..balik ikut suka..eiii! rasa nak tumbuk laju² jer..

Dekat sejam lebih jugak laa pusing²..air pun dah nak abis..2 3x lalu ditempat sama..serata penjuru dijenguk..pelik agaknya org dgr panggil² nama Lily..tak jumpa pun dia..mana ntah agaknya gerangan si cantik tu..kecewa juga bila pencarian tiada hasil..jumpa byk kucen² yg sedang berehat..melangkah pulang dgn ati yg sebak..harap kamu baik² ajer Lily..

Dari jauh nampak kucen duk bawah kete..mcm kenal sbb slalu nampak..bila sampai dekat..rasa sedih sgt bila tgk Abg Ensem yg tak bermaya..seolah² sedang menunggu ajalnya..dah laa ati sebak ngan Lily..jumpa pulak Abg Ensem ngan keadaan camni..mula laa ujan turun di tghari..sob..sob..sob..


Bila panggil dia tak bergerak pun..nak taknak kena laa kuarkan dia..pandang kiri kanan takder org..dah rupa aligator dah masuk bawah kete nak tarik dia kuar..mujur dapat capai kaki dia..kalau tak mmg Kakak terbalikkan ajer kete tu..


Bila dapat ambik..tgk Abg Ensem kurus sgt..dah tak ensem dah..berdiri pun jatuh..patut laa dalam minggu ni tak nampak dia balik makan..biasa dalam seminggu ader laa 2 3 4x dia balik..siannya..bawak balik umah..bg dia makan.sket jer dia jamah..bg minum air glukos byk juga dia minum..sian Abg Ensem..


Skang Abg Ensem kat spital..Lola tolong bawakkan..harap² lepas ni Abg Ensem kembali sihat..terima kasih banyak² Lola..maaf slalu sgt susahkan Lola..terima kasih sekali lagi..