Sabtu, 18 Jun 2011

TOLONG DOAKAN SAYANG KAMI 2~



Assalamualaikum..




Malam tadi tak lena tido mengenangkan Sayang yg sakit..pukul 4 pagi dah terjaga..bawak Sayang kebilik air..bantu dia berdiri..taknak kencing pun..bg makan abis sepinggan..mujur masih berselera..




Dalam pukul 10.00 pagi..Mamanya sampai..bawak Sayang ke Petcare Veterinary Clinic di Taman Melawati..Doktornya sangat peramah..sgt berpuas ati dgn rawatan yg diberikan..bil rawatan juga amat berpatutan..:)


Dah agak soklan yg akan ditanya..samaada Sayang ader jatuh atau tidak..mmg Sayang ader jatuh..tapi dulu.. masa awal² dia duk sini..lepas tu tak penah jatuh dah..Doktor kata kat bahu kiri tangan kaki depannya ader bengkak sket..Sayang juga demam..sbb tu tak larat nak angkat badannya..


Masa dirawat Doktor..Sayang bg 'cenderahati' kat Doktor..kencing berkilo² lepas Doktor tekan perutnya..mungkin tanda perkenalan..;p~
Sayang kena injek 2x..Doktor kata kalau tak baik..ari Isnin kena dtg lagi..harap² Sayang baiklaa ..taknak pegi lagi..tolong doakan Sayang kami cepat sihat yer teman²..


Dalam perjalanan balik..Sayang tido lepas menjilat² badannya..bukan main selesa lagi..tadi sempat juga tanya Doktor brape umur Sayang..kata doktor dalam 4-5 bulan umurnya.. :) ..singgah kedai makan jap..Mama Marie tapau nasik..tak lupa juga 2 ketul ayam goreng utk shomey²..susah² jer..ehehe..tima kasih byk² yer.. ;)


Santapan tengahari tadi..Alhamdulillah..lepas makan Cik Marie mintak diri..Sayang juga dibawa pulang..takper laa..sampai juga hajat  Mama Sayang nak bawak Sayang balik walau kena jaga dia sakit..hmmm..kalau dah Sayang tak kisah sumer tu..tadi bila Sayang dah sampai umah Mamanya..Mamanya mesej..Sayang dah bleh jalan..dah nak baik laa tu..syukur.. :)

~~~~
Citer ngan kawan pasal Sayang..dlm nada bergurau kawan cakap..katanya Sayang tak serasi dlm jagaan Kakak..sbb tu bila tau Mama dia nak ambik dia..dia sakit..sbb Sayang nak kasih sayang Mama dia..dah 2x jadi..satu lagi kawan kata nama pun kena tukar..sbb nama Sayang tu seolah² dia nak kasih sayang jer..sbb tu bila duk luar meragam..nak org tumpukan perhatian jer kat dia..err err..betul ker..ekeke..harap² taklaa..

Abaikan ajer cakap kawan tu yer..Moga Sayang cepat sihat..Aminn..