Khamis, 16 Jun 2011

NANTI KAKAK DTG LAGI YER~

Assalamualaikum..

Pagi tadi..dalam pukul 7.30..sapu² kat depan..pastu pembantu umah sebelah panggil..cakap bisik²...katanya ader anak kucen oren kat simpang ujung sana..katanya mcm lapar jer dorg..mak dorg pun tak nampak..


Sepantas kilat pegi kat tempat tu..tgk² ader 3 ekor anak kucen..comel²..ntah kemana ibunya..bermain di dlm longkang..cepat² balik umah ambik air dan makanan..


Kesian..sgt lapar..umah sebelah tu tuan rumahnya cina..bila jenguk..dihalaman ader 2 3 ekor kucen..mungkin anak kucen ni kucen dia..ataupun dia slalu bg mkn mak kucen ni..


Tetiba si itam ni dtg..tak pasti ini ibunya atau tak..rasanya ibunya ader..sbb budak² ni tak kurus sgt..


Masa balik ambik makanan tadi..sekor si kecik ni merayap tgh jalan..duk bawah kete org..mujur panggil² dtg..itupun hampir² di langgar kete..hmmmm..


Kesiannya..harap² slmtlaa dorg kat sini..maaf sayang..tak dapat nak bawak kamu balik..


Sesambil perhati bebudak makan..tgk di ujung sana Dinda setia menanti..


Tengok kat longkang ader playwood..mesti diletak org..bleh berteduh..ader juga bekas makanan..mungkin ader yg bersimpati bg kat bebudak ni..


Berebut² makannya..pilunya ati.. :(


Jom balik Dinda..Kakak masih byk keje..


Dah Adinda..jom kita balik..lama² kat sini lagi sedih rasanya..

Budak² kecik jaga diri bebaik..nanti Kakak dtg lagi yer.. :(