Isnin, 20 Jun 2011

MUDAH²AN KAMU CEPAT SEMBUH~

Assalamualaikum..

Ini anak angkat Gegirl..seminggu yg lepas,bawak gi spital sbb selsema..dari 5 bersaudara kini tinggal 2..semalam sekor lagi telah pergi..Allah lebih sayangkan mereka..2 yg tinggal ni masih blum bernama..tunggu laa bila keduanya sihat sepenuhnya baru buat mycat..;)

C

Masa daftar kat spital aritu..sbb masih blum bernama..Doktor letak nama A,B & C ajer..takper laa guna dulu nama tu..lepas bawak balik spital aritu..C paling cepat baik selsemanya..matanya pun tak teruk sgt sakit..yg teruk A & B..A tak nampak langsung perubahannya..semlm dia pergi tinggalkan segala penderitaan..B agak bertuah..ubat serasi dgn badan kecilnya..selsema dah beransur kurg..mata pun dan beransur baik walau blum bleh terbuka sepenuhnya..


Kasihan C..ingatkan dia yg awal sekali sihat..terus sihat laa lepas tu..tapi pagi sabtu lepas..tgk nafasnya terlalu laju..batuk teruk..bila batuk dgr byk sgt kahak..bila nak menyusu dia lemas..sbb semput..sebijik macam org kena athma..kesian sgt..seharian tak minum..bila bg susu formula lagi teruk lemasnya..smlm Chika bawak air zam² yg tertinggal aritu..cuba bagi harap² bleh baik..

B..MAKIN SIHAT..
Bagi air zam² sket jer masuk perut..selebihnya meleleh tepi mulut..sian sgt..smlm msj Lola..mintak tolong antakan C gi spital..tak sanggup rasanya tgk si kecik ni menderita..Pagi tadi Lola datang..Kakak tak dapat ikut skali sbb ader hal yg tak bleh dielakkan..Lola tak kisah bawa C sendiri..terima kasih banyak² Lola..segala bantuan yg Lola hulurkan hanya Allah yg akan balas..InsyaAllah..


Benar bagai disangka..C mmg kena athma..kata Lola Doktor pun terkejut sbb kecik² dah dapat athma..hmmm..nak buat camner..rasanya dah sehabis baik dah jaga dia..Doktor pesan bg ubat bila malam nanti..siang ni kena paksa minum susu..sbb perut dia kosong..tadi bg dia minum susu..tak masuk perut pun..paksa² rasanya makin seksa dia..nak taknak carik Gegirl..cam biasa laa bila letak dlm kandang dia nak angkut anak dia kuar ..berpusing² gonggong anak..


Slalu marah sket² jer..tapi tadi mmg dah ilang sabar sgt..lepuk Gegirl byk kali..baru dia nak baring..baru bleh anak dia menyusu dgn selesa..kalau tak menyusu berdiri mcm anak lembu..C pun kuat semangat..mencuba juga walau berapa kali ambik nafas..takper laa..janji ader susu masuk perut dia..bila tgk muka Gegirl sian pulak..sedih agaknya kena lepuk..maafkan Kakak yer..tak niat pun nak lepuk kamu..kalau kamu jaga anak baik² takkan kena lepuk cam tadi..

Mudah²an kamu cepat sembuh yer budak kecik..Aminn..