Rabu, 29 Jun 2011

KENANGAN DEDULU 2~


Assalamualaikum..


Haa..tentu ramai yg suka makan telor kan? Telor ayam kampung lagi sedap berbanding telor ayam tak kampung tau..hik²
Alkisahnya..masa kecik²..suka main masak²..biasa laa..ganas² pun terer masak tau..ahaha..walaupun mak slalu  pesan jgn main api..tapi degil jugak..korg pun sama kan..ahaha..ader laa satu ari tu..kawan ajak main masak² kat umah dia..almaklum kawasan umah memasing sumer luas²..semak samun pun ader..jadik tempat paling slmt main masak² guna api tentu laa kat tepi utan..idupkan api mmg senang..ranting² kayu bersepah..

Paling mudah nak masak..tentu laa telor ayam kan..tapi disebabkan main api..tentu laa tak dapat bahan masak yg betul..sbb takut kena marah ngan mak..giler nak ambik minyak masak kat dapo..jadinya sbb dah berhajat nak masak jugak..kawan gi bawah umah dia..ambik minyak itam yg dah guna tu..bapak dia ader bengkel motor kat umah..kira minyak itam tu mmg penuh laa kat dalam tong bawah umah dia..ahaha~

Telor lak mmg senang nak dapat..3 bijik..kualinya guna penutup tin milo yg besar tu..sudipnya guna ranting jer..bila bahan dan peralatan dah cukup..acara memasak pun bermula..tak sampai setengah jam..masak laa 3 bijik telor mata kerbau yg digoreng dgn minyak itam..teka kitorg makan ker tak telor tu?

Ahaha..giler siottt..abis telor goreng tu kitorg telan..mujur tak keracunan..perut dedulu kebal beb! ahaha~

~~~


MORAL : Jangan makan telor yg digoreng ngan minyak itam..siyes tak sedap!