Khamis, 30 Jun 2011

HARAP² KAMU SERASI DI SINI~



Assalamualaikum..


Si cantik ini diberi nama Lily..sgt manja dan cerdik..kasihan dia..sampai skang masih blum ader yg menuntutnya..adakah Lily dibuang? Hmmm..arini selsemanya makin baik..2 ari lepas Lola mesej tidak dapat ambik Lily..mungkin Sabtu ni..Lola juga ader kesulitan utk menjaga Lily..ikut ati biar ajer Lily duk blkg ni mcm yg lain..dah jatuh sayang pula dgnnya..tapiii..



Sini juga ader masalahnya..sbb Lily masih tak brape sihat,tak dapat ajar dia duk blkg..sempat laa ajar sekali aritu..kena pukul pula dgn Dewi..bila duk dalam umah..Mila pula yg meragam..Lily dalam kandang pun disauknya..Lily tgh makan dikerjakannya..mana tempat Lily duduk dan ader bau Lily akan dikencingnya..tilam pun dikencingnya..bila dimarah..merajuk taknak susukan anak..duduk mcm ayam mengeram..anak menangis dibiar ajer..bila dikurung mengamuk²..bila lepas anak pula nak dibawa keluar..betul² mencabar kesabaran..


Sudahnya..cakap dgn Lily..kalau Lily nak duk sini..berdikari laa skang..


Duduk laa sama² dgn yg lain..makan laa sama² dgn yg lain..


Tapi Kakak bukan org kaya..tak dapat berikan kemewahan pada kamu..kamu hidup berlantaikan simen..berbumbungkan langit..kalau ujan..pandai² kamu cari tempat berteduh..


Semuanya hidup begitu..tiada pilih kasih..kamu kena berdikari..


Kamu kena bercampur dgn mereka..jgn menyombong diri..


Makan juga tidak mewah mana..makan nasi bergaul ikan atau ayam sajer..selang seli dgn vet master..itu jer yg mampu Kakak beri..


Ingat..takder tilam empuk utk kamu di sini..


Tiada juga selimut pada malam hari..


Jika kamu sanggup..kamu bleh daftar jadi pelajar baru di sini..senang juga Mama angkat kamu nak jenguk kamu nanti..mcm Mama Sayang..nanti Kakak tanya Mama kamu..

~~~~


Tadi..letak Lily kat blkg..baru Mila cool sbb tak nampak Lily..geng² kat blkg ramai yg tak senang dgn Lily..Anggun yg jarang tunjuk taring pun dah mengaum..Cempaka  juga..Dewi apatah lagi..lepas kena bebel baru memasing menjauh..bila dah petang sket..nampaknya keadaan makin terkawal..Lily pun nampak makin selesa..harap² kamu serasi di sini..