Isnin, 13 Jun 2011

GEGIRL OWH GEGIRL~



Assalamualaikum..

Gegirl..antara yg susah nak pegang n tak brape mesra alam..sblm ni nak mandulkan dia..tapi tak sempat sbb dia dah peknen..masa dia peknen tu..ader sekor lagi yg peknen..namanya Adik..juga tak sempat nak mandulkan..Adik hanya dtg mkn skali skala jer..sbb takut ngan samseng² blkg ni..

Ujung bulan lepas..Gegirl slmt melahirkan..tak tau brape ekor anaknya sbb dia beranak dlm kotak kat blkg umah jiran..sajer tak jenguk sbb ibu² muda kat blkg ni biasanya tak brape pandai nak jaga baby..kang bila tgk..ntah ceruk mana pulak dia sorok..

GEGIRL

Lepas Gegirl beranak..sumernya baik² ajer..dalam seminggu lepas tu..Adik pulak melahirkan baby..dapat tau pun sbb jiran kat ujung sana bgtau..Adik beranak kat tepi umah jiran..kat tepi almari buruk..biarkan ajer sbb tempatnya slmt..ader bumbung..kalau bawak masuk umah pun blm tentu Adik nak datang sbb dia tak selesa kat blkg umah ni..

Tiga ari lepas tu..sekor dr 3 anak Adik mati..mungkin dah ajal..pastu semua ok cam biasa..ari² jenguk Adik..elok jer dia susukan anak dia..tenang rasa ati..satu petang tu..dia dtg makan..sembang laa ngan dia..suh jaga anak bebaik..sayu jer dia pandang..paham agaknya aper yg kita cakap..pagi esoknya dgr bunyi anak kucen..pelik juga..slalu tak bunyi nyaring camtu..



Selagi tak tgk mmg tak tenang nak buat keje..bila pegi kat situ,tgk anak²  bersepah..tapi Adik takder..tanya jiran kat situ..katanya tak tau..tak nampak..mula laa tak sedap ati..carik laa kat serata ceruk..kat serata longkang tapi tak jumpa jugak..agaknya renungan petang tu renungan terakhir Adik..sampai sudah dia tak balik²..:((

Kesian tgk anak² dia..bawak masuk umah..bg susu tak mau..asik bunyi jer..kebetulan Gegirl ader kat blkg..bawak masuk nak mintak tolong susukan..terus dia gonggong bawak keluar..cakap dlm ati takper laa..Gegirl lagi tau nak buat aper..lepas dia bawak sekor..dia dtg lagi ambik lagi sekor..lega sket rasa ati..berharap Gegirl dapat jaga kesemuanya dgn baik..bukan taknak jaga Gegirl..dia yg taknak dijaga..


Tapi semlm..Gegirl bawak anak² dia letak kat blkg umah..terdetik dalam ati..mungkin Gegirl nak mintak tolong..bila tgk anak² dia..sumer sakit mata + selsema..kesiannya..sekor lemah sgt..anak Adik yg dia jaga aritu..si kecil tu tak panjang umur..dia pergi jua..takper laa..Gegirl dah buat yg terbaik..


Bawak masuk umah..bersihkan mata sumernya..letak ubat sakit mata..pastu bg sket antibiotik..berharap dorg bertambah sihat..ader sekor lagi yg lemah..tak sampai 2 ari duk dalam umah..dia pegi juga..skang tinggal 3 ekor..tak tau laa sampai bila bleh bertahan..harap Allah panjangkan nyawanya..


Kesian tgk semuanya..kalau mak dorg ni nak duk dalam umah mcm Jerung n Mila senang sket nak jaga..awal² beranak dah dijaga..ini tak..bawak masuk umah mengelupur nak kuar..bila dah tak mampu nak jaga..baru mintak tolong..


Pandai pulak tunjuk anak yg tak sihat tu..bila bawak masuk letak dalam kandang..kejap jer Gegirl diam..pastu cam biasa mengamuk² nak kuar..dah tu bila kuarkan..bukan reti nak balik susukan anak..kena laa panggil..tak dtg kena laa kuar carik..bila jumpa kena laa dukung bawak masuk..kalau siang tu takper laa..ni pukul 2 3 pagi pun kena kuar carik gak..kalau kurung dari malam sampai pagi rasanya abis penyek dia pijak anak² dia sbb ngamuk..hmmm..Gegirl Gegirl..


Sabar jer laa dgn mama kamu ni..harap kamu sumer kuat yer sayang..