Isnin, 6 Jun 2011

BUDAK KAMPUNG~



Assalamualaikum..


Kucen kat kampung dah tak byk mcm dulu..raya puasa tahun lepas byk yg pergi..kena virus mcm dak blkg umah ni..skang tinggal dalam 10 ekor jer kot..'kot' sbb tak tau jumlahnya brape sbb sesetgh takut ngan org..asik sembunyik jer..nampak org jer mcm peluru larinya..ngan mak yg bg dorg makan ari² pun liar jugak..


KUDUK



Antara yg mati kena virus dulu tu..ader sekor yg sgt manje ngan mak..namanya KUDUK..warna itam berkilat..moga Kuduk aman di sana..lepas Kuduk pegi..ader 4 ekor anak kucen yg manje jugak dgn mak..tapi kasihan..umur lebih kurg 2 bulan..mak dorg sakit..akhirnya pegi tinggalkan anak²nya..

KUDUK

Skang 4 ekor  tu dah besar..balik kg aritu tanya laa mak aper nama dorg..mak cakap sumer mak panggil KUDUK..ahaha~
Mak bezakan dgn kaler + fizikal atau jantina jer..ehehe..Kuduk² mak  ader 2 jantan dan 2 betina..

KUDUK

Lawa² jugak si Kuduk 4 ekor ni.. ;p

KUDUK

Manje² sumernya.. :))

ITAM

Ha..yg ni tak manje..nak pegang jer lari..

PUTIH 

Mama Putih ni pun sama..garang tak bertempat..bila dia dah takut ngan org..anak² dia pun sama laa penakut..ceruk mana ntah menyorok..

PUTIH (BAPAK)

Ini Putih gak namanya..tapi jantan..pendatang jer kat umah ni dedulu..kecik² org buang depan umah..masa tu dia ngan adik dia..adik dia ilang ntah ke mana..kini Putih dah jadik penduduk tetap..hik²