Khamis, 30 Jun 2011

HARAP² KAMU SERASI DI SINI~



Assalamualaikum..


Si cantik ini diberi nama Lily..sgt manja dan cerdik..kasihan dia..sampai skang masih blum ader yg menuntutnya..adakah Lily dibuang? Hmmm..arini selsemanya makin baik..2 ari lepas Lola mesej tidak dapat ambik Lily..mungkin Sabtu ni..Lola juga ader kesulitan utk menjaga Lily..ikut ati biar ajer Lily duk blkg ni mcm yg lain..dah jatuh sayang pula dgnnya..tapiii..



Sini juga ader masalahnya..sbb Lily masih tak brape sihat,tak dapat ajar dia duk blkg..sempat laa ajar sekali aritu..kena pukul pula dgn Dewi..bila duk dalam umah..Mila pula yg meragam..Lily dalam kandang pun disauknya..Lily tgh makan dikerjakannya..mana tempat Lily duduk dan ader bau Lily akan dikencingnya..tilam pun dikencingnya..bila dimarah..merajuk taknak susukan anak..duduk mcm ayam mengeram..anak menangis dibiar ajer..bila dikurung mengamuk²..bila lepas anak pula nak dibawa keluar..betul² mencabar kesabaran..


Sudahnya..cakap dgn Lily..kalau Lily nak duk sini..berdikari laa skang..


Duduk laa sama² dgn yg lain..makan laa sama² dgn yg lain..


Tapi Kakak bukan org kaya..tak dapat berikan kemewahan pada kamu..kamu hidup berlantaikan simen..berbumbungkan langit..kalau ujan..pandai² kamu cari tempat berteduh..


Semuanya hidup begitu..tiada pilih kasih..kamu kena berdikari..


Kamu kena bercampur dgn mereka..jgn menyombong diri..


Makan juga tidak mewah mana..makan nasi bergaul ikan atau ayam sajer..selang seli dgn vet master..itu jer yg mampu Kakak beri..


Ingat..takder tilam empuk utk kamu di sini..


Tiada juga selimut pada malam hari..


Jika kamu sanggup..kamu bleh daftar jadi pelajar baru di sini..senang juga Mama angkat kamu nak jenguk kamu nanti..mcm Mama Sayang..nanti Kakak tanya Mama kamu..

~~~~


Tadi..letak Lily kat blkg..baru Mila cool sbb tak nampak Lily..geng² kat blkg ramai yg tak senang dgn Lily..Anggun yg jarang tunjuk taring pun dah mengaum..Cempaka  juga..Dewi apatah lagi..lepas kena bebel baru memasing menjauh..bila dah petang sket..nampaknya keadaan makin terkawal..Lily pun nampak makin selesa..harap² kamu serasi di sini..

MARI MENGAJI 2~


Assalamualaikum..




















Rabu, 29 Jun 2011

KENANGAN DEDULU 2~


Assalamualaikum..


Haa..tentu ramai yg suka makan telor kan? Telor ayam kampung lagi sedap berbanding telor ayam tak kampung tau..hik²
Alkisahnya..masa kecik²..suka main masak²..biasa laa..ganas² pun terer masak tau..ahaha..walaupun mak slalu  pesan jgn main api..tapi degil jugak..korg pun sama kan..ahaha..ader laa satu ari tu..kawan ajak main masak² kat umah dia..almaklum kawasan umah memasing sumer luas²..semak samun pun ader..jadik tempat paling slmt main masak² guna api tentu laa kat tepi utan..idupkan api mmg senang..ranting² kayu bersepah..

Paling mudah nak masak..tentu laa telor ayam kan..tapi disebabkan main api..tentu laa tak dapat bahan masak yg betul..sbb takut kena marah ngan mak..giler nak ambik minyak masak kat dapo..jadinya sbb dah berhajat nak masak jugak..kawan gi bawah umah dia..ambik minyak itam yg dah guna tu..bapak dia ader bengkel motor kat umah..kira minyak itam tu mmg penuh laa kat dalam tong bawah umah dia..ahaha~

Telor lak mmg senang nak dapat..3 bijik..kualinya guna penutup tin milo yg besar tu..sudipnya guna ranting jer..bila bahan dan peralatan dah cukup..acara memasak pun bermula..tak sampai setengah jam..masak laa 3 bijik telor mata kerbau yg digoreng dgn minyak itam..teka kitorg makan ker tak telor tu?

Ahaha..giler siottt..abis telor goreng tu kitorg telan..mujur tak keracunan..perut dedulu kebal beb! ahaha~

~~~


MORAL : Jangan makan telor yg digoreng ngan minyak itam..siyes tak sedap!

CHIBI~



Assalamualaikum..





Anak Gegirl dah tinggal satu..A dah pegi..C yg athma pun dah pegi..tinggal B yg masih sakit mata dan selsema..lambat betul baiknya..


Sbb nama dia B..jadi namakan Chibi..sian Chibi kurg kasih sayang ibu..sehari sket jer minum sbb Gegirl tak bg susu..ikut mood dia jer nak bg..


Bila letak kat luar pun sama..kejap² bgn..kejap² gi dapo..kejap² gi depan..kejap² gi bilik..tak penah nak diam..paling hangen bila sesuka jer dia gi culik anak Mila..Mila pulak bleh diam jer..kata garang..anak kena culik pun tak marah? huh!


Satu ari Chibi asik bunyi jer..carik Gegirl suh susukan..cam biasa laa..main² jer dia bg susu..terus kuarkan Gegirl..lagi lama tgk dia lagi berapi jiwa ni..


Bagi Chibi kat Mila..Mila tak kesah pun sbb Mila perangainya mmg tak kesah jadi ibu susuan sesaper jer..memula dia tak jilat pun Chibi..tapi skang dia dah mula tunjuk sayang..


Chew pun suka main ngan Chibi..


Bertuah Chibi..kalau takder Mila tentu dia slalu lapar..tapi tak penah pisahkan Chibi ngan mamanya Gegirl..masukkan jugak Gegirl suh susukan anak dia walau kejap..sian pulak nanti dia rindu anak dia..

video

Moga Chibi cepat sihat..Aminn..

WORDLESS WEDNESDAY 5~



Assalamualaikum..





Selasa, 28 Jun 2011

PANGKIN CANTIK KAKAK?

Assalamualaikum..


























PONTENG KELAS~



Assalamualaikum..















RASA MCM NAK TIDO JER BILA TGK DINDA NI TIDO..zzZZZz~

KENANGAN DEDULU~


Assalamualaikum..

Mmg dari kecik suka sgt ngan haiwan² ni..teringat dulu²..selain kucen..tak kira laa aper aper jenis haiwan pun..sumer nak dibuat main..bila dikenang²..ader yg lucu..kejam..bodo pun ader..ahaha..
Dulu kat kampung mmg bersepah ayam..biasa laa bela sereban..skang jer dah tak bela..dulu² mmg tak penah makan ayam daging pun..nak mkn ayam jer sembelih..sedap sgt rasanya dr ayam skang..ehehe..


Paling tak bleh lupa..kisah anak ayam..kalau dah byk ayam..tentu laa ader anak² ayam kan..tak tau laa nape..bila ader anak ayam baru menetas..mesti nak main..kompem laa ibu dia marah..ingat lagi ader ibu ayam ni..punya laa kedekut nak pegang anak dia..slalu kena patuk ngan ibu dia..satu ari dapat tangkap anak dia..kita buli anak dia..biar ibu dia makin hangen..jahat giler kan..

Satu lagi kisah anak ayam yg tak bleh lupa..kisah anak ayam botak..kiut giler rupanya..geram..umah kat kampung ader tiang..jadi ayam slalu duk bawah umah..kita pun slalu main kat bawah umah..ahaha..alkisahnya..anak ayam tu baru menetas..ader laa dalam 7 ekor..dalam byk² tu ader sekor yg botak..geramnya nak pegang nak cium..

Memula tenung jer..pastu dapat peluang kejar laa anak ayam tu..biasa laa ayam bila dah kena kejar..mesti laa lari bertempiaran..ntah mcm mana dalam kejar si botak tu terpijak sekor adik-badik dia..kuar isi perut..sedihnya..terus ambik dia..sian dia mati atas tapak tgn..nangis jgn cakap laa..sampai bengkak² mata..nyesal sgt kejar anak ayam tu..rasa mcm pembunuh jer..jenuh mintak maaf kat dia ngan mak dia..

Bila anak ayam tu dah takder..terus masuk umah carik kain..balut laa mayat anak ayam tu..pegi kat bawah pokok manggis..gali tanah pastu tanam..pacak laa kayu 2 batang buat mcm batu nisan..siap baca fatihah segala..sepanjang upacara tu mmg tak brenti laa nangis..sedih pilu nyesal bercampur²..lama jugak laa nak ilang perasaan tu..tetiap ari mmg ziarah kubur anak ayam tu..

Dalam sebulan..baru ilang sket sedihnya..tapi lepas kejadian tu..mmg dah taubat agaknya..tak penah dah nak kejar anak² ayam..mesti ibu² ayam yg ader anak rasa tenteram dan aman bahagia..

Sekian terima kasih.
~~~~

MORAL : Jgn kejar anak ayam..nanti terpijak.. :(


Isnin, 27 Jun 2011

AMBOI !! GARANGNYA DIA~



Assalamualaikum..































AMBOI !! GARANGNYA DIA..KALAH KAKAK..KIKIKI~

JALAN² JUMPA KAWAN~



Assalamualaikum..

Petang semalam jalan² kat umah kawan baru..kak Avevah Nor..baru tak baru laa..ehehe..kenal dlm sebulan lebih kalau tak silap..baru laa tu kan..hik²..pegi ngan Cik Marie n Umi Shakina..kat Bukit Antarabangsa..jiran Cik Marie jer.. :)

ZARA

Kak Vevah slalu bg makan kucen² terbiar kat situ..kat umahnya pun ader kucen..ader 7 ekor..besar² belaka..ader yg mesra dan ader yg malu² kucen..ehehe..yg atas nama Zara ni cantik kan? ;)


OYEN

Ini pula Oyen..mesra sgt ngan tetamu..sampai naik atas meja..ekeke..sebijik mcm Dinda..hik²

JANA

Ini Jana..itam berkilat..tak tentu arah dia bila tetamu dtg umah..kejap masuk bilik sini..kejap masuk bilik sana..tensen agaknya..sian dia..ehehe..
Eh! comeynya Oyen kat ujung sana.. ;)

WHITE ( tgk pic ni..geram jer nak cubit² pipi dia..ahaha )

Ini White..ensem kan? Baru sebulan lebih dijaga Kak Vevah..kakinya 3..kaki belakangnya kena potong sbb dah busuk + berulat..mungkin kena gigit sbb bergaduh..jenuh nak tangkap sbb dia liar..mujur akhirnya Kak Vevah dapat juga tangkap dan selamatkan dia..kalau tak..ntah aper nasibnya..berkurung dalam cage..masih garang.. dgn tuannya tak laa.. :)

RYAN

Ini pun mesra mcm Oyen..Ryan namanya..ntah betul tak eja tu..ehehe..ekor kontot jer..umur setahun lebih..tapi badan besar bagak..sama laa ngan Oyen tu..ehehe~
Eh! ader lagi dak Oyen menyelit..hik²..

Dua lagi shomey² Kak Vevah tak dapat diambik picnya..Mama Cat & Baby Luna..sbb dua² ni sangat laa pemalu macam saya.. ;p

SAYANG & THALHAH

Haa! yang ni lagi laa mesra..ahaha..
Balik dari Bukit Antarabangsa..Thalhah dtg bersama Lisa Surihani tunang tersayang.. ;) menghantar kertas yg dah dipotong² tu..aper ntah org panggil menda alah tu..ekeke..terima kasih byk² yer..susah² jer..ingat nak susahkan Umi jer..jgn maraa haa.. ahaha~

Baik pulak dak Sayang didukung Thalhah..takder pulak membebel² mulutnya tu..kata Thalhah Sayang suka org laki jer pegang dia..yo laa tu.. ;p
Awan pulak yg takut ngan 'papa angkat' dia ni..kikiki~