Selasa, 24 Mei 2011

YANG PERGI TIADA GANTI,YANG DATANG ADALAH PENYERI~


Assalamualaikum..

MARIAM

Ini Mariam..nama diberi sempena nama Cik Marie yg membawanya ke sini.. :) kasihan dia asik menangis di parking lot..umur lebih kurg sebaya Alan n Awan..Cik Marie risau..takut dia  dibuli kucen² yg besar..tgk sajer mulut Mariam..sudah koyak..pastinya kena belasah dek kucen lain..masa nak ambik Mariam..bertemu pula dgn kawan baru..Avevah Nor yg slalu bg makan kucen² di situ..salam perkenalan..rupanya tak jauh rumahnya..jiran Cik Marie..hik² 


Bila Cik Marie bercerita pasal Mariam..kasihan juga..terus suruh Cik Marie bawa ke sini..bkn aper..kat blkg ni dah sunyi..bleh bg dia berkawan ngan Alan n Awan..harap Mariam betah duk blkg umah ni..


Mainan buat Mariam..Chew pulak yg beria nak main..si Mariam kejenya tak abis² menyembur Chew..ehehe..masih takut dgn teman baru..


Bagusnya Mariam tak perlu di ajar..nampak air terus diminum..kencing pun pandai kebilik air..ari pertama ajer bermalam dlm umah..pastu kena blajar juga duk luar mcm yg lain² yer Mariam.. :)


Pagi tadi cuba letak Mariam kat blkg..menjerit² sambil menyembur² dia ngan kawan² kat blkg..memanjat pagar sampai sangkut tak lepas turun..sudahnya masukkan dalam umah semula..tapi sibuk pulak dia merayap² + menggesel bebudak..eh tak bleh jadi ni..Mariam duk dlm sangkar yer..menangis tak berlagu dia..sori Cik Marie..kikiki~

WAWI
Kenalkan tetamu baru pagi tadi..ahaha..tadi sorg murid cam biasa dtg skolah dihantar bibiknya..pastu nampak dak oren ni kat blkg dorg..tanya laa..kucen kamu ker..tak laa..katanya..ha sudah..bibik dah balik..dak oren ni tak ngikut pulak..duk depan pintu..kata ati..biar laa..kang pandai laa dia pegi..tetiba dgr dia menjerit²..Abg Ate²tgh belasah dia sampai terkencing²..nak taknak kena tolong..ambik terus letak kat blkg..



Perangai sebijik macam Mariam..menjerit² dan menyembur²..ahaha..punyalaa garang pelajar² baru ni..sampai yg besar² kat blkg nak hidu abis kena tempeleng..


Bagi nama WAWI sbb kalernya sama macam WAWA..ntah² ni anak Wawa..psssttt Cik Marie..ingat tak mlam tadi sembang pasal Wawa takder anak..ekeke~


Lepas lama duk dalam sangkar..letak balik Mariam kat luar..masam jer mukanya..tak padan ngan mulut  rabit tu.. ;p


Masam² pun dah ader peminat..laki si Fluffy ni asik memandang si Mariam jer..amboi Potek²..berkenan ker?

 ~~~~

Saat cerita ini ditulis..Wawi masih di blkg umah dgn kegarangannya..si Mariam pula di atas riba sbb berapa kali memanjat sampai tak lepas turun..bawak laa masuk..sian Chew Kakak..terpaksa undur diri..slalu dia yg duk atas riba..ehehe ;)