Jumaat, 27 Mei 2011

MINAH² SAMSENG~



Assalamualaikum..


DEWI

Di belakang umah ni..bukan sajer yg jantan² slalu bergaduh..yg betina lagi garang sebenarnya..kekadg mcm jantan gak bergumpal²..yang paling garang ialah Dewi..

OBI

Obi pun garang jugak..tapi tak sehebat Dewi..hik²

CEMPAKA

Sama jugak dgn Cempaka..bleh tahan laa garangnya..garang ngan spesis dia jer laa..kalau ngan Kakak kan men manje sumernya..


Minah² ni garang lebih kepada menghalau..pantang nampak yg tak berkenan..abis dihambat..paling kesian kalau mangsa tu kena hambat ngan tiga² minah ni..tak cukup tanah lari..kesian jugak..tapi tak dapat nak halang..


Paling sedih kalau yg kena halau tu sampai tak berani dtg blkg ni..padahal dulu² sini laa tempat dorg bermain..bila lapar sgt memasing beranikan diri dtg makan..itupun time minah² samseng ni takder @ tido..bukan yg betina jer kena halau..yg jantan pun kena hambat ngan minah² ni..


Yaya dulu sgt manja..sejak kena blasah + halau ngan minah² samseng..jarang sekali dia makan kat sini..takper laa..mungkin rezeki dia di tempat lain..


Chitam pun sama..ntah aper salahnya..slalu kena blasah ngan Dewi..kekadang dalam seminggu sekali jer dia dtg sini..sian Chitam..


Tapi segarang² 3 minah samseng ni..tak terlawan garang dia ngan si Anggun..dulu laa..skang Anggun dah pencen..sket² jer garangnya..ehehe~


Juga si Jerung..tgk nama pun dah tau kan..dulu dia laa yg halau Mila ngan Dinda dari duk blkg umah ni..tapi skang..memasing dah bleh lepak sama kat depan umah..kikiki~


Dua tiga menjak ni..Dewi dah takder keje agaknya..bila Yaya ngan Chitam dah jarang dtg sini..si Potek² pulak yg jadik mangsa..sian Potek²..ilmu silatnya blum cukup hebat lagi utk pertahankan diri..terpaksa laa nyorok bawah ni bila tak sempat nak lari..

Psstt..Potek² kena blajar ngan Kakak camner nak jadik garang tau..hik²