Isnin, 2 Mei 2011

ELEH! MERAJUK KONON~


Assalamualaikum..


Pagi tadi Chew duk luar lebih lama dari biasa..merata dia pegi..tinggalkan ajer dia ditemani abg² dan kakaknya..tak lama tu..dgr bunyi memanjat pagar..dah agak tu tentu Chew..pegi dapo tapi tak bg dia masuk pun..sembang² sket suh dia main kat luar..

Mcm menurut kata...terus dia turun dari pagar..pegi kat abang² dia..ari sgt panas..kesian jugak tgk Chew terlompat² pijak simen..takper..kena biasakan..dalam pukul 1..bg mkn tghari..Chew pun turut serta..nampak ok jer dia makan sesama..petanda baik ni.. :)

Tgh santai² tgk tv..dgr lagi bunyi  kat dapo..Chew dah mcm monyet bergayut² pada jaring..ingat nak biarkan ajer..tapi kesian pulak..dah lama sgt..mesti nak susu..masukkan dlm umah..aper ntah dibebelnya..panaskan susu..bila bg,sket pun dia taknak minum..bukak mulut pun taknak..pastu terus pegi masuk bilik..laa majuk ker? kikiki~


Biasa masuk bilik..dgr bunyi dia kacau Seri ngan Black..ni sunyi jer..telek² rupanya tido dalam bakul baju..dah 2 ari dia pandai tido kat sini..sblm ni tido bawah tv..smlm mmg kuarkan balik kalau dia masuk dlm bakul..tapi kali ni tak sampai ati pulak nak kuarkan..ehehe~


Bila pegang..terus mengeliat..


Tak tido yer kat luar tadi..


Ololo siannya Chew kakak ni..kali ni jer tau bleh tido sini.. ;P


Ololo siannya mama Mila kakak ni..sian naper? tadi dia pun buat hal..nampak dia terhidu² kat tepi tangga..tetiba terus dia memancut kat situ..padahal dah marah dah..sajer tak dgr cakap kan..mmg kena lepuk laa montotnya..bila kena lepuk..terus kuarkan dia..

Bila nak bg mkn petang tadi..panggil tak balik²..risau jugak..majuk laa tu..mujur bila nak senja dia balik jugak..bebelkan dia kejap dahtu baru bg makan..lepas makan terus tido..

Eleh! mengader laa korg..merajuk konon!