Isnin, 23 Mei 2011

DIARI LUKA BULAN LIMA~



Assalamualaikum..


Virus yg tak diundang itu tak pasti telah pergi atau masih bersembunyi di sini..hadirnya sesuka ati dan membawa pergi kesayangan²ku..pergi meninggalkan pilu dihati..malam ini baru terasa ingin bercerita..biarpun tahu..bila diari luka ini dibuka..ia pasti mengundang sakit dihati.. :(



Bermula dgn Along..perginya awal dari yg lain..dalam 1 hari sajer..virus itu tamatkan nyawanya.. :(


Selepas itu Amy pula menyusul..terkilan tak sempat bawa jumpa doktor..berkali² minta Amy kuatkan semangat dan jgn tinggalkan Kakak..tapi virus itu pantas merampas Amy dari Kakak.. :(


Kemudian Ekin..sehari sblm pergi..Ekin sgt aktif..esoknya lemah tidak bermaya..tak selera makan dan minum..minta Pakngah tolong antarkan ker klinik..terima kasih byk² Pak Ngah..kata doktor Ekin kena virus..doktor bg ubat..Kakak beli lebih ubat utk shomey² kat blkg..pasti virus ini akan berjangkit..pulang ke rumah..Ekin makin lemah..Kakak bisik jgn tinggalkan Kakak..tapi Ekin pergi jua.. :(


Azam juga telah pergi..juga dijangkiti virus..harapan Kakak agar Azam kuat mcm Alan..berkali² Kakak cakap jgn tinggalkan Kakak..cukup laa yg lain dah pergi..malam sblm Azam pergi..bg Azam ubat dan air glukos..bg makan..abis dimuntahkannya..sblm tido pesan kat Azam supaya kuat lawan virus tu..jgn tinggalkan Kakak..bgn subuh esoknya..tgk Azam makin lemah..tak sampai ati tgk Azam camtu..terus pangku Azam..seksanya kamu Azam..bisik kat Azam..kalau Azam nak pergi..pergi laa..tak lama lepas cakap camtu..Azam pergi..rasa menyesal pesan kat Azam byk kali suh jgn tinggalkan Kakak..mungkin Azam bertahan sbb sedaya upaya cuba lawan virus tu..takper laa Zam..Kakak tau Azam kuat..3 ari Azam lawan sakit tu..maafkan Kakak.. :(


Lepas Azam..Aman pula pergi..Kakak redhakan Aman pergi walau berat sgt rasanya..tak mau dia seksa lama² mcm Azam..sblm Aman pergi dia masih gagahkan diri utk minum..sgt kasihan sbb Aman tak mampu minum sendiri..bg Aman minum..nampak seksa sgt dia nak telan..hati Kakak juga seksa melihatkan keadaan Aman..pergilaa Aman..pergi laa bertemu dgn saudara² kamu..pergi laa sayang..hmmm..geng budak² baek seolah berlumba² pergi ke sana.. :(


Kini tinggal Alan..yg mungkin bertuah antara yg lain sbb sembuh dr sakitnya..juga Awan yg sket pun tidak dijangkiti..syukur..mungkin sbb dah bg ubat yg beli kat klinik tu..balik dari klinik lepas bawak Ekin ngan Azam aritu..terus bg budak² blkg makan ubat..sakit tak sakit bg ubat jugak..berharap agar virus tidak hinggap dekat yang lain..pergi laa kamu wahai virus..jgn kembali lagi..jgn tambah lagi luka di bulan lima ini..

Buat geng budak² baek yg telah byk mengembirakan + menghiburkan ati Kakak..kamu sumer buah ati Kakak..sgt sedih bila terkenangkan kamu..Moga kamu sumer aman di sana..