Selasa, 31 Mei 2011

PESANAN BUAT KARMILA~



Assalamualaikum..

SENYUM² SLALU TAU..


JANGAN MARAH² TAU..


JANGAN MASAM MUKA TAU..


JANGAN GADUH² TAU..


SLALU TENANGKAN PIKIRAN TAU..


JAGA KANDUNGAN TAU..


Moga Mila dapat baby yg sihat..Kakak dah tak sabar nak dapat ADIK..ahaha~ ;p

SEDAR² LAA DIRI TU~



Assalamualaikum..































video





Isnin, 30 Mei 2011

RAMAI KAWAN BANYAK MAKAN~



Assalamualaikum..


SORI..REMBAT KAT KTAJ PIC NI..TIMA KASIH..HIK²


Semalam pergi Bangi..memeriahkan lagi HONEY 1st Birthday Bash..terima kasih buat Cik Marie yg sudi ambik dan anta balik..seronok jumpa ramai kawan baru..jumpa Dr.Nurul & suami, Shaz Alina,Atie Syukri,Zeezam,Wani,Kak E & kembarnya juga Leaya Shukri,Mira Ahmad dll..jumpa kawan tak brape baru pun seronok juga.. ;)


Makanan pun byk..bermacam²..nasik pun banyak..mcm kenduri besar..kalau ikut lauk pauk yg tersedia..rasanya mcm lebih byk lauk dari yg dtg..harap² takder pembaziran..Kakak bawak balik byk nasik..kalau tak makan pun bleh bg shomey² kat blkg..ehehe~


SPOT YG BERTUAH

Balik dari Bangi tu..singgah umah Chika kejap lama..dipelawa makan kambeng..makan lagik..wah!! sukanya..hik²..dah lama tak makan kambeng..tima kasih Uncle..sedap Uncle masak.. :)




Sempat juga bermesra ngan shomey² kat sana..yg paling menarik perhatian ialah Spot dan ibu angkatnya Ruby..bahagianya tgk dorg..


Ruby sgt bertuah dapat tinggal dikediaman keluarga yg penyayang ni..


Beruntungnya Spot dapat tido di tempat selesa..sblm ni hidupnya merempat di kedai makan..


Spot bersama adiah cabutan bertuah yg Chika dapat smlm..ehehe~


Punya laa lena..sampai dialih tidonya pun tak sedar..panjang umur kita jumpa lagi yer..
Terima kasih buat Chika,Mami n Uncle..juga Cik Marie.. :))

KALAU TAK SUKA,TINGGALKAN AJER~



Assalamualaikum..

Sabtu lepas pegi Rawang jap..sesajer datang sesambil melawat bebudak kandang..


Ini Ammar..anak sedara Kakak..tahun depan ambik UPSR..ahaks~


Ini dak² kandang..nangis² nak kuar..bawak² bersabar yer..

CHIMMIE

Kotor tak kucen ni? tak kotor pun kan..bersih lagi suci..hik²


Itu org yg macam kita laa cakap..kalau org yg tak suka..mcm² dia cakap pasal kucen ni..

OLIE

Macam kat tadika sini..ader sorg budak ni sembang ngan kawan dia..pastu kuar laa ayat ni.." mak kita cakap..jgn pegang kucen..kucen ni kotor tau.." pastu kawan dia jawab.. " mana ader kotor..kalau pegang nanti cuci laa tangan.."

MUCI

Kakak sengih jer dgr..pastu terus laa bagi ceramah bebas..harap² dia suka kucen satu ari nanti.. :))

CHIKA

Iyer laa kan..bukan sesuka bleh paksa org suka kucen kalau dia tak minat..Jadi slalu pesan kat bebudak tadika ni..kalau tak suka jgn aper²kan dia..tinggalkan ajer..susah ker nak nasihat anak camtu? 

KEMBANG

Tapi ader jugak yg tak dgr cakap..bila kat skolah angguk²..bila mak bapak dia dtg ambik dia..mula laa dia buat perangai..tendang laa..tarik ekor laa..pijak time kucen tu tido laa..Mila laa yg slalu jadik mangsa..mak bapak pulak bleh buat dek jer..tapi itu dedulu laa..sbbnya?? ahaha..bila esoknya dia dtg skolah kita panggil dia balik..kita blasah sampai koma..ahaha~ ;p


Harap² Ammar tak buat camtu..Makteh garang tau..ahaha~


Ahad, 29 Mei 2011

MARIAM OH MARIAM 2~

Assalamualaikum..



Dah dekat seminggu Mariam duk sini..bila letak kat blkg ini laa rutin harian Mariam..kesian dia..kucen² lain nampaknya dah bosan dgn perangai dia..ekeke~


Mungkin Mariam ingat dia seekor monyet..kan Chew kan? hik²


Bila mlm..letak dlm umah..risau jugak dia dibelasah ngan minah² samseng..Anggun yg dah pencen tu pun nampak hangen bila Mariam menyembur²..


Tengok..dah bleh tido berdua..dah bleh dekat² walaupun masih merungut² si Mariam tu..sket masa lagi ok laa Mariam ni ngan budak² blkg..InsyaAllah.. :))

video

Turun Mariam! Kang kalau Kakak naik  nahas kamu! ;p~


Jumaat, 27 Mei 2011

MINAH² SAMSENG~



Assalamualaikum..


DEWI

Di belakang umah ni..bukan sajer yg jantan² slalu bergaduh..yg betina lagi garang sebenarnya..kekadg mcm jantan gak bergumpal²..yang paling garang ialah Dewi..

OBI

Obi pun garang jugak..tapi tak sehebat Dewi..hik²

CEMPAKA

Sama jugak dgn Cempaka..bleh tahan laa garangnya..garang ngan spesis dia jer laa..kalau ngan Kakak kan men manje sumernya..


Minah² ni garang lebih kepada menghalau..pantang nampak yg tak berkenan..abis dihambat..paling kesian kalau mangsa tu kena hambat ngan tiga² minah ni..tak cukup tanah lari..kesian jugak..tapi tak dapat nak halang..


Paling sedih kalau yg kena halau tu sampai tak berani dtg blkg ni..padahal dulu² sini laa tempat dorg bermain..bila lapar sgt memasing beranikan diri dtg makan..itupun time minah² samseng ni takder @ tido..bukan yg betina jer kena halau..yg jantan pun kena hambat ngan minah² ni..


Yaya dulu sgt manja..sejak kena blasah + halau ngan minah² samseng..jarang sekali dia makan kat sini..takper laa..mungkin rezeki dia di tempat lain..


Chitam pun sama..ntah aper salahnya..slalu kena blasah ngan Dewi..kekadang dalam seminggu sekali jer dia dtg sini..sian Chitam..


Tapi segarang² 3 minah samseng ni..tak terlawan garang dia ngan si Anggun..dulu laa..skang Anggun dah pencen..sket² jer garangnya..ehehe~


Juga si Jerung..tgk nama pun dah tau kan..dulu dia laa yg halau Mila ngan Dinda dari duk blkg umah ni..tapi skang..memasing dah bleh lepak sama kat depan umah..kikiki~


Dua tiga menjak ni..Dewi dah takder keje agaknya..bila Yaya ngan Chitam dah jarang dtg sini..si Potek² pulak yg jadik mangsa..sian Potek²..ilmu silatnya blum cukup hebat lagi utk pertahankan diri..terpaksa laa nyorok bawah ni bila tak sempat nak lari..

Psstt..Potek² kena blajar ngan Kakak camner nak jadik garang tau..hik²