Jumaat, 8 April 2011

WARIS MAMA MONTEL~


Assalamualaikum..

Dua hari lepas ujan lebat..risau dgn Dewi n anak²..juga anak Montel yg telah pergi Selasa lalu..bila ujan berenti..terus pegi tgk dorg..kasihannya shomey² kakak..kotak abis lencun..anak² pun basah..Dewi pula ntah kemana..


Cepat² bawak masuk dalam umah..bila tgk..2 3 ekor sakit mata + selsema..kasihan kamu..mana satu waris Montel pun kakak tak tahu..yg itam ker? yg kelabu ker? takper laa..mana² pun takper..mama Dewi kamu mana pula peginya..


Mujur ader bantal panas ini..sangat membantu..letak dlm kotak utk mengurangkan kesejukan shomey²..sementara tu cuci mata dan hidung mereka..dalam 5 ekor ni ader sekor yg agak teruk sakit mata + selsemanya..


Bila dah siap bersihkan sumernya..terus carik mama Dewi..letak dlm kandang..memula dia taknak susukan anak dia..lama² bila marah sket baru dia mahu..si itam yg tidak menyusu ini sgt lemah..tidak berbunyi dan tidak bergerak..Dewi pula bila lama dikurung..mula mengamuk semula..hendak keluar sampai abis anak dipijak²..Ok..nak keluar kamu keluar..anak kakak jaga..



Bila dah keluar..Dewi meroyan pula kat luar..menjerit² mahukan anak..tak cukup tingkap pagar dipanjat..pening laa kakak dgn perangai kamu ni Dewi..setelah dipikir²..ambik kotak baru..4 ekor duk luar ngan Dewi..memasing agak aktif berbanding si itam ni..

Itam duk ngan kakak yer..bg susu kat si itam..Alhamdulillah dia mahu..syukur kamu tak susahkan ati kakak..sejam lepas minum..keadaan dia berubah..berbunyi dan aktif sedikit..leganya..bila digeletek perutnya nak main² pula..kamu buat kakak tersenyum..mlm semlm 2  3 kali bgn mlm sbb si itam mintak susu..lepas minum bukan main lena lagi tidonya..kakak tak kisah pun bgn byk kali..janji kamu bertambah sihat.. :)


Tapi..lain yg dipikir lain pula yg jadi..kakak pikir kamu makin sihat..tapi ptg smlm kamu punya selsema makin teruk..bila minum susu keluar ikut hidung..alahaii sedihnya ati kakak..suara pun makin perlahan..hmmm~

Semalam juga ujan lebat..teringat kat baby 4 ekor kat luar..redah ujan nak ambik dorg..mama Dewi ntah kemana..kamu ni Dewi..bila kakak nak jaga..kamu nak jaga..tapi tiap kali kakak tgk dlm kotak kamu tiada..skang kakak yg jaga dorg..muktamad! 


Skang sumer baby duk dlm umah..bawak masuk mama Dewi bila anak mahu menyusu sajer..kena tunggu depan dia..kalau tak asik nak angkut ke luar sajer..lepas anak² kenyang lepaskan semula mama Dewi kat luar..sori yer Dewi..terpaksa buat camni..utk anak² Montel dan kamu juga..

Saat citer ini ditaip..sumernya baru lepas menyusu ngan mama Dewi kecuali si itam..si itam minum susu botol jer..sket jer masuk mulut..selebihnya kuar ikut idung..sedihnya ati kakak tgk kamu sayang..seolah² kamu nak ikut jejak ibu kamu.. :((