Isnin, 18 April 2011

MUSANG BERJANGGUT?


Assalamualaikum..

Ini tetamu pagi tadi..anak musang..tak tau laa musang aper..musang pandan ker..musang pulut ker..yg pasti bukan musang berjanggut..rasanya musang pandan kot sbb sini kampung pandan..hik²..hmmm..kasihan dia..mungkin tersesat..atau mungkin mencari tempat berteduh..niat hati nak cuci blkg sblm ujan lebat terbantut sbb kehadiran tetamu comel ini..

Shomey² blkg bukan main lagi menanti di bawah..ujan² pun tidak berganjak..risau juga..kalau turun mesti bergaduh..mungkin laa..sbb yg menunggu ader juga jantan² yg besar..mmg tak senang ati dibuatnya..bila pegi dekat..menyembur² pula si comel ini..dia takut..kita pun takut jugak bila dia tayang taring dia..hanya nak tangkap @ halau dr rimau² kecik kat blkg ni jer..dah laa ujan turun makin lebat..lencun dah dia..


Tak sampai ati nak tgk lelama..masuk umah..sian dak comel ni..dekat 10 minit tgk semula..ader lagi..alaa siannya..shomey² makin kurg yg menunggu di bawah..tak tahan kena ujan agaknya..elok laa tu..korg pun selsema..kena ujan lagi laa lambat baik..

Tinggalkan budak comel ketakutan dan kesejukan dlm ujan..kalau tunggu lagi sedih tgk dia..nak pulak tgk mata dia yg bulat tu..mcm nak bgtau sesuatu..bila ujan makin lebat tgk kat luar semula..Alhamdulillah..budak comel dah pergi..syukur rasanya..tentu dia pergi kepangkuan ibunya masa kucen² sumer cari tempat berteduh..terus ati jadi lega..moga kamu slmt walau di mana kamu berada..Aminnn..:))