Isnin, 4 April 2011

JIRAN SAYA BAIK HATI~

Assalamualaikum..

Ini Montel..dah melahirkan baby..tapi tak tau mana dia letak baby²nya..sedar² datang makan..perut dah kecik..begitu juga temannya Dewi..


MONTEL N DEWI

Minggu lepas intai² jugak mana dorg pegi..pastu perasan dua² ni slalu panjat kotak jiran blkg..dalam ati rasa kat situ anak² dia..risau plk jiran marah..mmg jiran blkg ni baik ati..tapi abis kotak org rosak dibuatnya..sajer laa jenguk² kotak..buat² sapu sampah..mmg ader baby dlm tu..tapi tak dapat ambik sbb kotak tinggi..kena turunkan..dah laa ader kamera kat  umah jiran..betul² hala kat kotak tu..ish² berbelah bg ati ni..



Walaupun tak sedap ati..biarkan ajer baby² dalam kotak..takut jiran kata usik barang dia pulak..selang sehari lepas tgk anak² kat kotak tu..Montel n Dewi pindahkan anak² kat tepi mesin basuh jiran sebelah..lucu pulak dorg ni bleh syer tempat beranak..padahal sblm ni slalu gaduh jer..


Montel n Dewi susukan anak atas simen jer..nak letak kotak takut jiran sblh tak suka ader anak² kucen kat umah dia..try bawak dorg masuk umah cepat jer kuar..maleh nak paksa..kang mana pulak dorg angkut anak²..dalam ati doa harap² baby sihat..ader 5 ekor sumernya..tak tau anak saper..sbb memasing jaga gilir²..ader 2 baby takder ekor..ader sket jer..mcm cacat lak..



Kat blkg ni laa dorg duduk..harap² jiran tak marah korg duk sini..tetiba pagi tadi..jiran datang..jiran ni India..cuaknya rasa..dia kata ader anak kucen kat blkg umah dia..(dalam ati dah agak dah..hmmm.. ) tapi ayat terakhir jiran ni betul² buat ati kakak ni gumbira..dia kata anak kucen tu dr smlm sama jer kedudukan dia ngan arini..risau pulak mati..tak bergerak²..nanti tgk laa..takut² kena ujan..SAYA TAK KESAH PUN ADER ANAK KUCEN KAT BLKG TU..TAKPER.. :))


Alhamdulillah..syukur kepada Allah.. :)) aper lagi..jiran dah bg lampu ijau..cepat² laa ambik kotak..terus gi blkg..letak kotak kat tempat tu..tempat tu ader bumbung..mungkin tempias sket kalau ujan..tapi dah ader kotak slmt sket..bila letak kotak budak² nakal pulak yg tergedik²..ingat utk dorg agaknya..


Lega rasanya sumer dah slmt..harap dorg tak pindahkan anak² kat tempat lain pulak lepas ni..buat jiran sebelah..kebaikan kamu amatlah dihargai.. :))


Budak² nakal yg cemas² nak kena lepuk sbb kacau baby kecik!


Aman ketuanya..mujur kakak senang ati pagi ni..kalau tak mmg kena lempang sumer tau..ahaha~