Khamis, 21 April 2011

ALAN SUDAH PULANG~

Assalamualaikum..

Shomey² blkg baru lepas makan..makan awal sket sbb ari nak ujan..sesambil tu pesan kat dorg suh carik Alan..sian Alan tak mkn lagi arini..pagi tadi dah cari serata ceruk..sambung pulak pkl 3 ptg tadi..carik kat blkg..sumer umah dijenguk..sumer longkang ditelek..takder pun Alan..

Carik kat depan pulak..pusing satu blok..tgh panas..tak jumpa jugak..balik umah rasa pening kepala..agaknya berjalan tgh panas tadi..eleh! manjanya takleh kena panas konon..takper..terus bawak mandi..lega rasanya tapi ati tak lega..

Sampai laa ptg Alan tak balik²..tgk kat blkg sumer dah terbaring kekenyangan..harap² jugak terpandang Alan..tapi takder..pegi depan..duduk kat pintu depan..sblm ni tak penah pun nak duk situ..ntah..tetiba rasa nak duduk..sesambil tgk luar..nampak pulak kilat..nak ujan lebat ni..tak sedap jer rasa ati..

Nampak mama Jerung kat bawah buaian..tempat lepak dia seharian..cakap ngan Jerung..ujan nanti berteduh kat tepi sini..tetiba dengar Jerung memanggil²..dia jalan menghala ke pagar..dalam ati cakap ader laa yg ditegurnya tu..terus abaikan mama Jerung..

Sembang² ngan kawan..tetiba dgr suara halus berbunyi..terus tgk kat pintu..Ya Allah..Alan rupanya..kamu dah balik sayang..rasa nak melompat jer tgk Alan ader depan mata..agaknya Jerung yg bawak anak dia balik sini..Terima kasih Ya Allah..buat Jerung juga..juga buat teman² yg mendoakan Alan..Alhamdulillah.. :)

LAPAR

Alan tersesat agaknya..lepas makan terus diciumnya sumer adik abang juga mamanya di blkg..sumer kerumun Alan..agaknya bertanya ke mana Alan pegi seharian tadi.. :))