Rabu, 16 Mac 2011

MENDIRIKAN RUMAHTANGGA~

                              
                               Assalamualaikum.. 


Alhamdulillah..semalam saya telah slmt mendirikan rumah tangga..eh rumah tanpa tangga utk shomey2 kat blkg.. ;)





Kotak ni sangat tebal..seswai sgt utk budak² blkg umah tu..mesti jenuh dorg nak kunyah nanti..padan muka! ahaha~ 



Punya laa tebal terpaksa potong guna gergaji..



Buat keje sambil ditemani oleh Dinda..



Peralatan mmg sedia ader..jadi mudahlaa utk membuatnya..aku mmg suka bab² bertukang camni..dr kecik lagi dah biasa ngan benda² ni..psssttt..dulu² aku punya perangai tak mcm pompuan..tak main laa buat keje² umah ni..ahaha..keje aku masuk utan+buat jerat nak tangkap burung wak-wak+menebas utan+buat lastik+pancing ikan+tangkap berudu+sergah khinzir buat jerumun+redah paya+panjat pokok+lastik mempelam+buat reban ayam+belasah anak org sbb curik buah manggis+noreh getah+berbasikal keliling kampung+pukul kawan baik sbb ejek aku ikat tocang tak cantik+dll~ ok berbalik pasal umah tak bertangga tadi..



Bila umah dah siap..aku angkut umah bawak kuar..( wahh..betapa gagah perkasanya aku bleh angkat umah )..aku tgk Azam lepak dlm longkang..sakit matanya dah nak baik..



Taraaa...banglo baru dah siap..tak laa sesempurna mana..plastik besar pun takder nak balut..takper laa kalau rosak bleh buat baru..kotak ader banyak..ehehe..tapi bleh laa..cantik kan..( pujian syok sendiri ) ..ahaha~



Antara penonton setia yg menonton aku buat keje..



Alan..peserta pertama aku campak dlm umah..cam bese laa jakun..terhidu²~



Pastu aku campak Aman n Azam..lebih kurg  jer jakunnya..



Camner? selesa tak? harap selesa yer..haa aper lagi..takyah nak blakon baik..sila laa kunyah! Grrr~