Khamis, 31 Mac 2011

MARI BERPANTUN BERSAMA ANGGUN~


      Assalamualaikum..


Dua tiga kucen berlari,
Mana nak sama si kucen pekak,
Dua tiga boleh kucari,
Mana nak sama si Anggun kakak. 
                                                                        


Pucuk pauh delima batu,
Anak sembilang ditapak tangan,
Anggun jagalah tingkah laku,
Baru sesuai dengan gelaran.


Tinggi-tinggi si matahari,
Anak setan mati tertambat,
Anggun makin cantik berseri,
Kerana peranakan telah diikat.

Err..kena ikat ker? sila jawab yer ibu²..saya kurang arif..ehehe ;)


  Kalau kail panjang sejengkal,
Jangan lautan hendak diduga,
Walaupun Anggun tiada akal,
Dia slalu mendengar kata.

( eleh! dengar kata laa sgt..;p )



Anak ayam turun sepuluh,
Mati seekor tinggal sembilan,
Anggun jangan laa gaduh-gaduh,
Tidak baik utk kesihatan.

( Korang pun jgn gaduh² tau..hik² )



MARI BERPANTUN BERSAMA KAKAK PULAK..AHAHA~

 Tanam pinang rapat-rapat,
Biar senang puyuh berlari,
PC saya tidak sihat,
Tak dapat melawat blog kawan setiap hari.

Kalau padi katakan padi,
Tidaklah saya tertampi-tampi,
Bukan saya taknak baiki,
Saya dah baiki berkali-kali.

( naper saya tak beli baru? sbb saya guna duit tu utk beli makanan kucen..ekeke ) 


Harap-harap tumbuhnya padi,
Tapi lalang tumbuh sebendang,
Harap takder yang kecil hati,
Sbb saya boleh lawat hanya 2 3 org.

 ( ahaha..bukan pilih kasih yer..PC yg bleh terjah blog² berkenaan..itu pun lepas restart 2 3 kali..ahaha sekali lagi.. )