Rabu, 2 Mac 2011

KASIHAN OBI KAKAK~

                             Assalamualaikum...




                  Semalam Obi selamat melahirkan 3 ekor baby..dlm pukul 9.30 pagi,nak bg kucen mkn kat blkg..dgr sore baby kecik..tgk2 Obi ader sekor baby..Obi beranak dlm kotak Anggun beranak aritu..takper laa..pandai Obi carik tempat..Anggun pun dah jarang duk dlm kotak sbb anak2 dia dah main kat luar..lepas bg mkn shomey2..tgk Obi jap..sayu jer muka dia..sabar yer Obi..

                Tak bleh tunggu Obi sbb ader banyak keje..tinggalkan Obi dgn harapan dia slmt melahirkan anak yg lain..dlm pukul 12 lebih nampak Obi minum..perut masih besar..takper laa Obi haus agaknya..teruskan keje lagi..tgh sibuk2 terdengar sore baby kecik..mungkin Obi dah dpt anak lagi kot..(cakap dlm ati sambil senyum..nanti kakak tgk yer..)..teruskan keje...dlm pkl 4 lebih..baru lapang sket..jenguk laa Obi..terkejut!!



               Anak Obi yg lahir pagi tadi takder..yg ader kat Obi anak Anggun yg atas ni..dipeluk Obi..laaa naper ni..cuak gak..tgk Obi penat sgt..takkan lama sgt nak beranakkan yg lain..tetiba dgr bunyi sore baby..nun kat pintu blkg umah jiran..terkial2..alaa siannya..naper Obi letak sini..

              Letak balik anak Obi kat kotak Obi..ambik anak Anggun letak kat luar..pastu masuk kejap sbb ader keje sket..tak sampai 5 minit kuar balik..tetiba nampak Anggun angkut anak Obi yg sekor tu..Obi pulak mengejar ambik anak dia dr mulut Anggun..Ya Allah! Anggun punya keje rupanya..patut laa Obi tak beranak2..Obi tertekan agaknya sbb anak dia kena alih ngan Anggun kat tempat lain..patut laa Obi penat semacam..grrrr


ANGGUN SUSUKAN ANAK SENDIRI N ANAK JERUNG


               Terus pegi kat Anggun..pastu lepuk2 montot Anggun byk kali..sambil bebel..bla..bla..bla..agaknya masa dgr sore baby tu..Anggun tgh angkut anak Obi..Obi pulak dalam sakit2 bawak balik masuk kotak..tak tau laa berapa kali..agaknya terbantut Obi nak melahirkan sbb Anggun ganggu..kasihannya Obi..maafkan kakak yer Obi..tak sangka pulak jadi camni..sblm ni sesaper pun beranak kat blkg tu tak penah di ganggu pun..

              Bila dah mcm tu..terus bawak Obi masuk umah..letak dlm bakul..dgn harapan dia beranak kat situ..risau lak anak2 dia lemas dlm perut tu..bila letak dlm bakul..Obi buat perangai plk..dia gonggong anak dia pusing2 bakul sbb nak kuar..sudahhh..lagi laa masalah..tak sampai ati tgk..bukak bakul terus Obi kuar..bukak pintu dapo terus Obi masuk kotak semula..nak taknak tunggu jer laa..tak lama lepas tu Obi lahirkan sekor baby..Alhamdulillah..


ANGGUN DAN AWAN(ANAK MAMA JERUNG)

              Dah nak maghrib..kena mandi plk..pesan kat Obi beranak ajer..kakak dah marah Anggun..Anggun tak berani nak ganggu dah..selesai mandi n solat..jenguk kat luar semula..tgk2 dah ader 3 baby Obi..Alhamdulillah selamat..eh bkn 3..4 laa..sbb termasuk sekali anak Anggun yang Obi peluk tadi..adeh laa..kuarkan anak Anggun bg kat mama dia..sabar jer laaa..hei!

              Termenung sejenak kat luar..terpikir2..naper laa Anggun buat perangai camtu..dengki ker..dengki sbb Obi ambik tempat dia agaknya..alaa Anggun ni..Anggun pun bkn duduk kotak lagi kan..slalu nampak Anggun lepak kat luar jer susukan anak..naper Anggun buat camtu..kan dah kena marah..Anggun kan baik ati..kadang2 kakak mmg tak paham dunia kamu sayang..kasihan Obi kakak..hmmm~