Isnin, 21 Mac 2011

CUBA~

                                 Assalamualaikum..


Kakak cuba fahami kamu wahai Karmila..aper mahumu sebenarnya?..




Kakak cuba fahami kamu..mengapa kamu pindah²kan anakmu di tempat lapang?..seingat kakak..sewaktu masa dulu..bila ibu kucen pindahkan anaknya..anak²nya akan disembunyikan..








Kakak cuba fahami kamu..adakah kamu sudah bosan menjaga anak²mu ini?..tak takutkah kamu anak kecilmu ini dipijak oleh kakakmu..owh tidak dapat kakak bayangkan si muncung pink ini berada di tapak kakiku..


INTAN


Kakak cuba fahami kamu sebaiknya..mungkin cemburumu pada Adinda membuatkan kamu bertindak begitu..bila kamu duduk di tempat sembunyi..tentu kamu tidak boleh melihat Adinda kan? jadi kamu letak anak² kamu di temat lapang supaya kamu bleh melihat Adinda walau di mana dia berada..betul tak?






Kakak cuba fahami kamu..kakak tau kamu ibu yg baik..bila kamu keluar..tak penah kamu balik lambat mcm dulu..tapi mengapa ader waktu..kamu lambat susukan anak kamu hanya kerana kamu asik memerhati si Dinda yg juling itu..




Berkali² kakak cuba fahami kamu..kakak tau skang kamu tak kuat merajuk macam dulu..dulu bila kena marah kamu bawak diri..duk luar lelama..skang bila kakak marah kamu..kakak yg bawak diri..duk dlm bilik lelama.. ;P








Kakak masih cuba fahami kamu..makin lama sikap kamu menjadi tanda tanya..dari duduk di tepi meja skang kamu susukan anak² kamu di tgh² halaman..mengapa Karmila? kasihan anak² kamu..kamu mahu dgn kamu² sekali kena pijak ker?




Berapa byk pun kakak cuba fahami kamu..kakak masih tak faham²..aper kata kamu pula cuba fahami kakak kamu ni..bleh tak sayanggg? (sambil tolak Mila n anak² ke tepi pakai penyapu..) acah jer..ader laa yang cayer tu kan?..huh!! ;P


*Biasanya lepas Mila susukan anak²nya di tgh halaman..dia sambung tgk Adinda..terpaksa laa kakak kutip anak² dia letak kat tepi..harap si kecil kakak ni kuat + sabar dgn ragam mamanya..kita sama² cuba fahami mama kamu yer sayang..eee~