Khamis, 31 Mac 2011

MARI BERPANTUN BERSAMA ANGGUN~


      Assalamualaikum..


Dua tiga kucen berlari,
Mana nak sama si kucen pekak,
Dua tiga boleh kucari,
Mana nak sama si Anggun kakak. 
                                                                        


Pucuk pauh delima batu,
Anak sembilang ditapak tangan,
Anggun jagalah tingkah laku,
Baru sesuai dengan gelaran.


Tinggi-tinggi si matahari,
Anak setan mati tertambat,
Anggun makin cantik berseri,
Kerana peranakan telah diikat.

Err..kena ikat ker? sila jawab yer ibu²..saya kurang arif..ehehe ;)


  Kalau kail panjang sejengkal,
Jangan lautan hendak diduga,
Walaupun Anggun tiada akal,
Dia slalu mendengar kata.

( eleh! dengar kata laa sgt..;p )



Anak ayam turun sepuluh,
Mati seekor tinggal sembilan,
Anggun jangan laa gaduh-gaduh,
Tidak baik utk kesihatan.

( Korang pun jgn gaduh² tau..hik² )



MARI BERPANTUN BERSAMA KAKAK PULAK..AHAHA~

 Tanam pinang rapat-rapat,
Biar senang puyuh berlari,
PC saya tidak sihat,
Tak dapat melawat blog kawan setiap hari.

Kalau padi katakan padi,
Tidaklah saya tertampi-tampi,
Bukan saya taknak baiki,
Saya dah baiki berkali-kali.

( naper saya tak beli baru? sbb saya guna duit tu utk beli makanan kucen..ekeke ) 


Harap-harap tumbuhnya padi,
Tapi lalang tumbuh sebendang,
Harap takder yang kecil hati,
Sbb saya boleh lawat hanya 2 3 org.

 ( ahaha..bukan pilih kasih yer..PC yg bleh terjah blog² berkenaan..itu pun lepas restart 2 3 kali..ahaha sekali lagi.. )





SUSU IBU BAIK UTK KESIHATAN~


Assalamualaikum..



Minum laa susu ibu..walau dia bukan ibu kandung kamu..


Pasti kamu tido lena kekenyangan..


Minum laa susu ibu..walau dia ibu angkat kamu..


Pasti kamu tido lena kekenyangan..


Minum laa susu ibu..walau dia ibu tumpang kamu..


Pasti ibu tumpang kamu akan tido lena kekenyangan? ekeke~
 
DEWI DAN GEGIRL TEMAN SEBAYA SATU SKOLAH

 Minum laa susu ibu..walau dia sahabat kamu? Err..err..bleh ker..ahaha~
 

Tapi kalau takder susu ibu..susu lembu pun berguna juga..mooOOoo~~

video

Jangan pulak carik ibu kunyit + ibu kaki + ibu duit + ibu kota + ibu gamat + ibu ayam + ibu pejabat +  ibu roti + ibu negeri dan ibu negara yer..sbb ibu² ni takder kena mengena ngan ini cerita..harap maklum..ahaks!





DI MANA DIA?


Assalamualaikum...

♪♫♪ Di mana dia..anak kucen kakak?
Anak kucen kakak ader di atas pangkin~ ♫♪♫

AMAN

♪♫♪ Di mana dia..buah ati kakak?
Buah ati kakak ader dia atas pangkin~ ♫♪♫

AMAN N ALONG
♫♪♫ Di mana dia..busuk masam kakak?
Busuk masam kakak ader di atas pangkin~ ♪♫♪

OBI,AZAM N AMAN

♫♪♫ Di mana dia..intan payung  kakak?
Intan payung kakak ader di atas pangkin~ ♪♫♪


AMY,AZAM,AWAN,AMAN N ALAN

♫♪♫ Di mana dia..jantung ati  kakak?
Jantung ati kakak ader di atas pangkin~ ♪♫♪


AMAN,ALAN,ALONG N EKIN

♫♪♫ Di mana dia..budak nakal  kakak?
Budak nakal kakak ader di atas pangkin~ ♪♫♪


AMAN,ALAN N ALONG

♫♪♫ Di mana dia..chenta ati  kakak?
Chenta ati kakak ader di atas pangkin~ ♪♫♪



AMAN,ALAN,ALONG N EKIN

♫♪♫ Di mana dia..shomey² kakak?
Shomey² kakak ader di atas pangkin~ ♪♫♪


AZAM,AWAN,AMAN,EKIN N ALAN

♪♫♪ Chan malichan hoi hoi!! Chan malichan hoi hoi!!
 Chan malichan ketipong payung~ ♫♪♫

Ahaha..Sekian terima kasih.. ;))





Rabu, 30 Mac 2011

HABIS BELAJAR~


Assalamualaikum..

Potek2 yg manis sudah remaja..


Keputusan SPMnya cukup2 makan jer..


Suruh carik keje nak rilek dulu katanya..


Hanya mahu menyiram bunga @ kencing merata..


Adik2 tidak dijaga..sumer hanya dibelasah sajer..

video

Aper yg ader dlm kepala..mencari makwe sekor dua!

MAJULAH SUKAN UTK NEGARA~

Assalamualaikum..

Slalu citer pasal shomey2 ajer kan..arini rasa nak beralih angin..jap jer laa..hik2 

  video

Sukan skolah ari Sabtu ni..dah sebulan bebudak buat latihan sukan..sebelum latihan @ acara bermula..kena sebut kata2 keramat ni dulu..aper yg penting kejesama! ahaha~


Ini acara kaki kucen gajah..

DARI KIRI: BAHIAH,AUFA,ASHRAF N MARSYA

Kena sorak kuat2 baru ader semangat! Ashraf ialah ketua cheerleader..ahaks!


Acara cucuk manik..


Acara F1..


Rempit sejati..


video

Berdesup peginya..kalau tak menang tak tau laa..ahaha~


Acara gubah hantaran bunga..


Acara lari setempat berganti..


Tengok..punya laa laju..kamera pun tak mampu nak tangkap..ekeke~

*Moga Tadika Nur Mutiara Bijak,Kg.Pandan menjadi juara..doakan yer teman2.. ;)







SUKA ATI AKU~

                                  Assalamualaikum..


Hai hai hai..saya Adinda..ingat saya lagi tak?



Saya skang duk dlm umah..eh! bukan2..kakak dah halau saya kuar umah sebenarnya..tapi saya masuk jugak dlm umah..ahaha~


Ahaha..saya sangat suka duduk dlm umah tau..saya rasa lagi slmt dlm umah berbanding duk luar mcm dulu..takut tau duk luar..ahaha~


Saya suka berebut kerusi dgn kakak semata2 utk tido dgn selesa..


Bahagia rasanya dapat tido mcm tenggiling di kerusi ini..


Dan yg amat menyenangkan..makan pun turut dihidang..


Tumpah pun takyah kutip..ahaha~




Selasa, 29 Mac 2011

RETI SABAR TAK?

                                   Assalamualaikum..



Inilaa shomey2 yg termenung di tepi pintu aritu.. ;)


Mandi juga di tepi pintu..ish3


Mungkin ader tertanya2..bagaimanakah rupa si kecik ini..

CHEW

Perkenalkan..ini Chew..nama diberi oleh teman ini..nama panjangnya Chewiebacca..tgk mata Chew..masa dlm pantang..Chew sakit mata..dah letak ubat tp lambat jgk baiknya..bila dah baik..tgk sebelah jadik mcm tu..mungkin buta..kasihan Chew kakak..Alhamdulillah yg satu lagi masih baik..

INTAN

Ini pula Intan..agak kurus..mungkin sbb Mila slalu tinggalkan..kalau Mila takder..bg bebudak ni susu formula jer..mujur nak minum..

SILA ABAIKAN AYAM GOLEK DLM DULANG ITU..

Slalunya camni laa dorg..yg kat luar tgk yg kat dlm..yg kat dlm tgk yg kat luar..dan nampak sgt Chew ngan Intan ni tak sabar2 nak kluar umah..pasal korg tak reti sabar ni?


Reti sabar tak Chew?


Reti sabar tak Intan?

Hoii Mila..reti sopan tak!!!!



AWAN BALIK KAMPUNG~



                                Assalamualaikum...



Sabtu lepas Awan balik kampung..kg.pandan..kampung jgk kan..ehehe~


Awan balik sbb rindu..


Awan rindu kawan2..


Awan rindu abang2..


Awan rindu kakak2..


Dan yg paling Awan rinduuuu..rindu nak menyusu.. :)


Dah lama tak minum susu ibu yer Awan..tak menyusu ngan mama Jerung kamu pun takper kan..kat blkg ni byk mama.. :)


Minum puas2 yer..nanti cepat besar + sihat..bleh jumpa Papa2 kamu semula.. :) InsyaAllah~


video
 
Awan rindu Papa2 kamu tak? hik2.. ;P