Rabu, 9 Februari 2011

LAGI-LAGI ADINDA 2~

                        Assalamualaikum..




                         Ini Adinda isnin lepas..bleh tahan jelitanya walau dah 2 minggu tak berak..hik2..
Risau sbb dah lama tak berak..smlm janji ngan Puan Rozi nak bawak Dinda gi spital lagi skali..
Pagi smlm bg Dinda mkn mcm biasa..sejak dia boleh mkn sendiri senang laa sket..Dinda pun suka sbb takyah paksa2..

                        Tetiba..masa mkn pagi tu Dinda mengelupur dlm sangkar..kaki depan dia dah masuk dlm mulut..agaknya makanan tersekat kat situ..Dinda cuba kuarkan..sudahnya dawai yg dlm mulut dia tu tertanggal sbb Dinda tarik sekuat ati..dawai tu sblm ni doktor ikat/lilit pada 2 taring bawah..bila dah kena tarik ke atas sket mesti senang tanggal sbb taring kan runcing..pastu Dinda mula marah bila nak pegang..dawai pun dah tercacak dlm mulut dia..lama2 dagu dia merah+bengkak..

           
MASA BALIK KLINIK

                      Asalnya nak bwk Dinda jumpa Doktor sbb tak berak2..skang nak pegi sbb nak betulkan dawai tu skali..tapi tak dapat pegi segera sbb Puan Rozi ader hal..mintak bantuan Pak Ngah..mcm biasa Pak Ngah seperti SUPERHERO..sentiasa ader bila Dinda perlukan bantuan..terima kasih banyak2 Pak Ngah..

                    Bila call UPM tanya pasal Dinda..mesti dia tanya nama Doktor yg rawat Dinda..smlm tu call tanya pasal Dinda tak berak dia cakap Doktor yg rawat Dinda cuti lagi..ni kalau bwk agaknya kena tunggu Doktor tu jgk laa agaknya..


DAH NGANTUK GILER TAPI DEGIL TAKNAK TIDO


                      Bawak Dinda gi Klinik Teoh..skang rahang Dinda pakai dawai baru..ikatan dawai dia lebih kemas dari sblmnya..Doktor Teoh tak ikat/lilit dawai kat gigi Dinda..jadi Dinda lebih selesa bila nak mkn..nak jaga pun mudah dr sblm ni..tak perlu cuci dawai lepas mkn sbb takut makanan tersekat kat situ..sblm ni mmg risau, takut Dinda tarik dawai kat gigi dia tu..leganyaa..




                   Terima kasih buat teman2 sumer..Alhamdulillah wang sumbangan kawan2 aritu masih  ader sket lagi..pastu kais sana sket..kais sini sket..dapat laa bayar kos rawatan Dinda..terima kasih banyak2.. :) Walaupun bayarannya mahal tapi agak berbaloi bila tgk Dinda senang nak mkn..takder dawai yg menghalang bila dia nak mkn..perut pun dah ok..Doktor dah kuarkan segala najis dlm perut Dinda..Dinda tak sembelit..dia  tahan berak..eee geram jer rasanya..grrr..



                       Balik klinik smlm, Dinda terus mintak mkn..pastu mata dah nak tutup tapi berjalan ke hulu ke hilir..panjat sana panjat sini..sibuk nak kuar umah..tgk jer laa kot2 lama2 dia nak diam..tapi camtu laa sampai tgh mlm..takper aku sabarrrrrr..









                    Jenuh pujuk2 suh tido..cakap baik2 ngan Dinda..Dinda buat baran dia jer..jam dah pukul 11 mlm..aku punya laa ngantuk dia sibuk memanjat sinki..tingkap kat sinki tu kaca dia pecah separuh..dah tu letak playwood..Dinda nak kuar ikut situ laa..macam laa muat..kali pertama takper..kali kedua takperrrr..kali ketiga pun takperrrrr..sudahnya berkali2 lagi lepas tu aku punya TAKPER pun dah terbang ntah kemana..roh aku pun tak sabar tgk Dinda punya perangai..tgk jam dah lebih pukul 12..ikhtiar terakhir..KURUNG!!!



                      Bila kurung, lagi teruk Dinda buat perangai..tak sampai 5 minit terpaksa kuarkan dia..ingatkan Dinda serik..tapi sibuk lagi memanjat sinki..haa aku punya baran dah sampai..aku capai penyapu lidi aku libas kat sinki..tak kena pun Dinda..nak takutkan dia jer..terlompat Dinda..OPOCOTT!! camtu laa kot kalau Dinda bleh cakap..pastu Dinda tak masuk dapo dah..merajuk duk kat tangga..bila aku bebel dia pejam mata..haa kan dah kena marah..

                    Pukul 1 pagi..baru aku bleh tido..Dinda pun mcm dah ngantuk..tetiba pkl 2 lebih Dinda buat hal lagi..begitu laa seterusnya sampai pagi.. AKU,ADINDA,PENYAPU & SINKI..



TIDO DLM MARAH
                     Ini Adinda arini..tido dlm bakul sempit..masih merajuk..sbb marah dia mlm tadi..pagi2 Dinda mogok lapar..taknak mkn..taknak dtg bila aku panggil..bila dtg kat Dinda dia lari jauh2..sian Dinda takut lagi agaknya..tghari tadi dah lembut sket atinya..dah nak mkn..itupun sket..mungkin masih bersisa rajuknya..

                    Maafkan kakak yer..bukan sengaja nak kurung Dinda..kalau dah sihat tak kisah pun nak duk luar..nak kuar ikut tingkap kat sinki tu pun tak bleh..kaca tajam situ..kang sangkut leher camner..hmmm~