Rabu, 23 Februari 2011

ABANG ATE²

                    Assalamualaikum..



ABANG ATE2
                  Ini Abang Ate2..anak pertama Jerung..masa kecik sgt gemok n comey.. :)




                   Skang umur Abang mungkin 6 taun kot..dah lupa.. :)




                  Abang ni kira mcm Tok Penghulu laa kat kawasan blkg n depan ni..keje hariannya ke hulu ke hilir ke depan ke blkg pusing2 taman..sbb tu yg Abang sgt slim mcm Cik Chika kita ni.. ;P..




                      Abang byk bini..sbb tu kebanyakan shomey2 kat blkg ni warna cam dia jer..




                  Abang sgt degil yer teman2..walaupun dah bg mkn..hobi dia juga ialah menyelongkar makanan di dapo..tak kira bwh tudung saji ker..dlm kuali ker..dlm periuk ker..aper2 yg ader dia mkn..sambal tumis,sayur bayam,tomyam,mee goreng dll..penah dia kantoi..masa tu dia tgh tarik seketul ayam dlm periuk tomyam yg penuh ngan kuah lagi..mana aku tak hangen..hei!




                     Walau pun Abang ni degil n suka menanda mana2 yg tempat dia hidu..aku sayang kat dia ni..nak buat camner..aku bebel pun bkn makan saman..agak2 Abang dah tua jadik dia lupa kot aper aku cakap..ekeke..



                    Satu lagi perangai Abang ni yg paling aku tak suka..dia suka carik gaduh ngan kucen2 jantan lain..padahal kucen tu dtg mkn+minum jer..tak abis2 nak tunjuk hero Abang ni..huh!







                 Sblm ni Abang suka sgt masuk umah..pantang bukak pintu mesti dia masuk..skang tak lagi..sbb dia seram dengar kakak dia ni ari2 jadik tarzan bebelkan mama2 dlm umah ni..tau takut..ahaha~




              Walaupun jarang masuk umah..Abang slalu ader lepak depan umah ni..




                      Satu kekurangan Abang sejak lahir..taring dia ader 3 jer..




                     Satu lagi Abang punya telinga kekdg bau longkang/pasar borong..ahaha..kalau nak cuci bkn senang..siap berperang lagi ngan dia..adeh laa..




                      Abang..moga Abang panjang umur..kalau Abang takder tentu kakak rindu nak dgr sore Abang yg pagi2 buta dah memekak kat blkg tu..jaga anak n bini baik2 tau.. :))