Isnin, 31 Januari 2011

MAMA JERUNG~

                            
                                     Assalamualaikum..


JERUNG N BABY

                     Tanggal 18 jan 2011..Jerung selamat melahirkan 3 ekor baby..2 jantan dan sekor betina..kiut2 sumernya..anak kucen sumer kiut2 kan.. ;)






                      Jerung dah beranak byk kali..ini mungkin yg ke-7..takpun ke-8..lupa dah, punya laa byk..ntah2 lebih..tapi kali ni sian kat Jerung..pipinya bengkak..dlm tu ader nanah rasanya..tapi skang dah baik dah..



                       Jerung ni tersangat laa garangnya..biasa dpt pegang dia, bila dia beranak camni..kalau tak jgn harap..dalam mimpi pun tak dapat nak pegang.. ;p






 
                       Kotak ni punya laa sempit..bila aku nak tukar masukkan dm kotak besar..Jerung angkut balik anak dia masuk kotak kecik ni..sukati laa Jerung..kakak maleh nak gaduh ngan kamu..tapi sabtu lepas dia dah pindah sendiri dlm kotak besar..haa..tau pun sempit..


AWAN~




                    









AMAN & ALAN












video

              Awan betina..Aman & Alan jantan..Harap cepat besar+kuat yer budak2 busuk kakak..nanti kena duk luar ngan abg2 n kakak2 kamu..kena pandai jaga diri mcm mama kamu yer sayang.. :)) 


P/S--> Adinda baik² ajer..cuma tak berak²..arini pun tak kencing lagi..risau pulak..

Ahad, 30 Januari 2011

LAGI-LAGI ADINDA~

                                          Assalamualaikum..

                  Hari ni Adinda baik2 ajer..tak mcm 3 ari lepas asik nak lari dari umah jer..tapi Adinda agak kurus..sbb dia tak bleh mkn sendiri..bila paksa dia hangen satu badan..tau hangen dia jer..hangen aku dia tak tau lagi.. ;P


MUKA TENSEN SBB AJAK MKN MLM



MUKA SBLM KENA DUKUNG BWK GI DAPO

                        Waktu mkn+mkn ubat adalah waktu yg Adinda paling tak suka..mula laa dia tunjuk taring..dia tak tau tu..empat2 taring dia dah kena potong ngan doktor..ekeke~


SEBELUM


SELEPAS
                       Adinda mkn 3 kali sehari..tuala tu utk bungkus badan dia..tiap2 ari kena basuh 3 helai tuala..aritu masa memula Dinda balik umah tu..pernah laa tak basuh tuala..lps mkn pagi jemur jer..pastu masa mkn tghari guna semula tuala tu balut Dinda..penuh semut naik badan Dinda sbb kesan makanan pagi tu..maaf yer Dinda..kanda tak sengaja.. ;P



MUKA LEPAS MKN









                     Gambar atas ni..baru ambik lepas mkn mlm tadi..tak meronta sgt kali ni..mungkin penat..biasa pepagi mmg meronta lebih..sampai terkencing..takper laa kencing pun..risau dia tahan jer kencing..sejak balik umah berak pun tak lagi..risau pulak..


LEPAS MKN NAK DUDUK ATAS KUSI NI




DAH TAKNAK TIDO KANDANG

TAK BEST KOT TIDO DLM KANDANG







NGANTUK DAH~




KROOHHH3~




video


                       Dinda pembersih sgt..lepas makan terus bersihkan diri..rajin walau sakit..bila rasa sakit dia berenti menjilat..pastu sambung balik..cepat baik yer Adinda.. :)

Jumaat, 28 Januari 2011

ADINDA DAN KEKANDA2NYA~

                                                Assalamualaikum...



ADINDA DAN KEKANDANYA..CIK CAT RAMADHANI

                       Semalam Adinda ader pelawat..Kekanda Cat Ramadhani dtg melawat Dinda bersama teman kesayangannya.. ;)  
Malam pun Adinda ader pelawat..Kekanda Rozi dan Kekanda Lan..hik2..terima kasih sbb sudi dtg lawat Adinda.. :))


ADINDA DAN KEKANDA YG MENJAGANYA.. ;)


KEKANDA ANGGUN YG HERAN NAPE DINDA DUK DLM UMAH..

 
                       Semalam Adinda baik2 ajer..cuma susah nak bg makan+mkn ubat..biasa laa kena paksa..satu lagi asik nak larik dr umah jer..











NAK MINUM AIR KAT BILIK AIR..

Hari ni pun Adinda baik2 ajer..cuma cam smlm jgk..kena paksa mkn+mkn ubat..














                    Waktu mkn,kesian sgt kat dinda..kena paksa jgk walaupun selera mknnya ader..bau ikan mentah kat sinki..mau melompat dia..bila letak makanan kat depan dia,mmg dia nak mkn..tapi takleh masuk dalam mulut..tentu sakit.. :(

 









video



                           Gambar n video kat atas ni ambik lepas Dinda kena paksa mkn+mkn ubat..pastu sajer laa rebus ikan..tak senang duduk dia..bila bg ikan rebus..tak bleh masuk mulut pun..siap dia nak suap kat mulut dia..sian kan..




video


video


                      Takper laa..nanti kakak tanya teman2 camner nak bg Dinda mkn yer+aper menu yg seswai utk Dinda..kot2 kwn ader idea selain bubur+ayam,bubur+ikan rebus..Dinda kena berehat dulu+tido.. :))

Khamis, 27 Januari 2011

ADINDA~ ( 3 )




                                   Assalamualaikum..


                        Adinda dah boleh kuar wad..Alhamdulillah..


YE YE BALIK UMAH..SENYUM LAA SKET DINDA.. :p
                     
                        Pak Ngah yg temankan..terima kasih yer Pak Ngah..tunggu juga Cik Cat Ramadhani..rupanya ader kesulitan..jadi tak dpt jumpaDinda.. :))


DIAM JER DUK DLM KETE..

                        Doktor pesan..Dinda kena pakai kolar sepanjang masa..sbb takut dia tanggalkan dawai kat gigi dia tu..




                           Memula sampai umah..terus letakkan Dinda dlm kandang (Pak Ngah bg pinjam..terima kasih yer..)..kandang ker sangkar ni?..ehehe..pastu letak depan pintu dapo..biar dia ambik bau tempat dia tinggal kat luar tu..


                         





SEDIH SBB KENA PAKAI KOLAR.. ;p


                          Sibuk dgn Adinda..tak sempat gaul nasik utk shomey2 blkg..korg makan BlackWood yg Pak Ngah sedekahkan dulu yer..nanti ptg sket kakak bagi mkn..terima kasih sekali lagi yer Pak Ngah..



BLACKWOOD PAKAI KOLAR..

KURR..KURRR

MANA YG LEN? RUGI LAA KORG TAK DTG MKN
MAKANAN MAHAL NI.. ;)



                         Adinda rimas dgn kolar kat lehernya tu..bkn main berusaha dia kuarkan pala dia..bila dah tercabut kolar tu dia cool jer..pasang semula mcm tu jgk..risau lak kang dia yg sakit..jadik biar jer laa..



SAYA BENCI KOLAR! HARAP MAKLUM.

KESAN MASUK AIR  ARITU..
           
                        Bila dah bukak kolar..Dinda sgt hepi+gedik+terkinja2..


                   





                
         
                     Bila bukak kolar..Dinda asik menjilat2 badan dia yg kotor tu..mungkin dia tak selesa..memula nak lap jer..tapi tgk dia beria sgt membersih diri..mandikan jer terus ngan air suam..sesi peperangan bermula.. ;P~



LEPAS MANDI..JENUH NAK LAP..


SEJUK+NGANTUKzZzz~














                     Kos rawatan Dinda mencecah Rm600..setelah mendapat 30% diskaun..Jutaan terima kasih buat teman2 yg menderma utk Adinda..tanpa anda semua tak tau laa aper nasib Adinda..


RM593.54

                       Kecederaan rahang Adinda perlu dijaga rapi..mungkin dalam sebulan bleh baik..sbb tu Dinda kena mkn byk ubat..tapi bila nak bg mkn ubat mesti kena berperang..smlm minum takyah paksa..arini minum pun kena paksa..ish3


NGERI TGK DAWAI YG KUAR TU..

                     
UBAT DINDA


MUJUR ADER MENATANG NI..SENANG SKET NAK BG UBAT
WALAUPUN KENA BERPERANG
.. :)

MAKANAN DINDA

                    Susah betul nak bg Dinda mkn..mungkin tak kena ngan tekak kampung dia tu..biasa mkn nasik gaul ikan takpun gaul ayam..arini buatkan dinda bubur ayam..kot laa selera..bleh dia mkn sendiri.. :)





                       Pagi tadi lepas mkn ubat terus tido..






                  
                       ZzzZZzz...