Sabtu, 20 November 2010

MENYESAL~

                          Assalamualaikum..


           

                        Hari ni dah 5 hari Asmara pergi..bila teringatkan Asmara akan dtg perasaan menyesal..kenapa? sbb aku rasa aku kejam ngan dia..teringat masa Asmara sakit..aku paksa dia mkn..paksa minum..paksa mkn ubat..doktor kata mmg kena paksa..dan paling utama kena asingkan..sumer tu aku buat..


                        Dalam paksa..aku sentiasa memujuk Asmara..aku tau dia sakit..aku buat camtu sbb nak bg dia baik..tapi Allah ambil dia juga..hal yg aku menyesal ialah bila Asmara gagahkan diri utk bgn pergi ke pintu dapur..korek² bwh pintu sbb  nak kuar..nak gi blkg..nak bersama kwn² dia..nak bersama mak dia..tapi aku halang..jahatnya aku..


                       Bila Asmara pergi..Maru+Romeo juga pergi..tgk..aku asingkan mcm mana sekalipun..kalau dah nama virus tetap menular..Montel+Seri+Dewi+Gegirl n Juliet juga sakit lepas tu..memula mmg aku asingkan..tapi bila teringatkan Asmara..aku lepaskan juga mereka..kenapa? kejam jugakkah aku? sbbnya aku taknak rasa menyesal mcm mana aku rasa lepas Asmara pergi..


                    Mmg aku takut yg lain² pun berjangkit..sudahnya aku beli antibiotik..dan aku suapkan sumer sekali..sihat tak sihat sumer aku bg ubat..5 ekor yg sakit lemah..duduk berkumpul sesama..yg sihat dtg melihat..si ibu tolong menjilat..aku suh dorg doakan kwn² yg sakit..bila mlm hujan lebat..aku tempatkan yg sakit kat dlm kotak blkg umah..yg sihat pun ader yg join sekali..mana tidaknya..mmg mereka slalu tido bersama..aku hanya mampu doa agar tidak berjangkit..walau aku tau tindakan aku ni bodoh..


                   Alhamdulillah bila siang..matahari ader..hari tak hujan..pepagi rutin harian aku suap ubat pada sumer..aku tgk yg sakit akan duduk tgh panas..yang sihat sudah tentu laa..mereka suka panas..matahari dapat menyihatkan mereka..Alhamdulillah..semalam Montel dah makan..dah kuat..dah lari²..dah lempang kwn² time bg mkn..pagi ni pula Gegirl dah bgn mkn..Seri juga bgn mkn+minum..juga menyusu..Seri suka menyusu walaupun dah besar bagak..Ibunya si Anggun pun tak marah..


                 Juliet n Dewi masih lemah..lepas bg ubat Juliet bgn minum..Alhamdulillah..tapi ader sekor yg berjangkit..sbbnya..dia dr kecik mmg tak bleh dipegang..jadik mmg tak dpt bg mkn ubat..bila dia sakit..baru bleh tangkap+bg ubat..Itam namanya..harap Itam+Seri n Juliet cepat baik..bila tgk yg sakit² dah baik..pasti teringatkan Asmara..kalau kakak lepaskan kamu..tentu kamu masih ader..kakak tak bahagiakan hari² terakhir kamu..Maafkan kakak Asmara~~