Rabu, 24 November 2010

KEMBALI SENYUM~

                         Assalamualaikum.. :))


                Shomey² blkg sumer dah bertambah sihat.. :)) Alhamdulillah.. :)) moga mereka sentiasa bahagia di blkg sana.. :)) shomey² bahagia..kakak pun bahagia.. :)) kerana bahagia itu..arini rasa nak bertukar angin.. :)) nak citer pasal shomey² yg lain pulak.. :)) 


                Mereka ialah anak² yg slalu bersamaku..yg tekun dan kuat semangat waktu belajar..yg tahan dgn kegaranganku..yg membuatkan hari²ku terasa manis bak madu..dan kadang² ader jgk hariku bagai hempedu..hik2.. 




                       
                       
                     Gambar ini diambil sempena konvo tadika 2010..tarikhnya 13hb nov lepas..Nurmutiara Bijak nama sekolahku..tahun ni Nurmutiara Bijak mempersembahkan 3 persembahan..bercerita+nasyid n tarian..Alhamdulillah juara dalam genggaman kami..Tahniah anak² bijakku..





                      Bersama hadiah persembahan yg dimenangi..tarian doraemon mendapat tempat pertama..nasyid nombor 3 dan bercerita nombor 5..padahal kami pertaruhkan bercerita utk tempat pertama..ehehe~ 






video


                    Video latihan jer..video waktu konvo tak sempat nak ambik sbb tgh berjuang utk negara.. (tgh kawal bebudak ler).. ;P






                       Nasyid sepohon kayu ~~ Sepohon kayu daunnya rimbun..lebat bunganya serta buahnya..walaupun hidup seribu tahun..kalau tak sembahyang apa gunanyaa~~





                   Persembahan bercerita..I CAN DO IT tajuknya..layannn~ 

INSYIRAH,BATRISYIA,AISYAH N UMAIRAH


FARHAN,AIMAN,UMAR N DANISH
  


video
                


                       Cuti sekolah dah bermula..panjang umur kita berjumpa lagi..Moga kalian menjadi insan yg berguna..menghormati ibu dan bapa..juga taat pada perintah ALLAH~~   


P/S---> Moga  Adek skang sedang tersenyum dan berbahagia bersama Cik Sunyi Sepi kita.. 

Ahad, 21 November 2010

VVIP DATANG~

                           Assalamualaikum...


                   Hari Ahad bersamaan 21 nov 2010..sekumpulan VVIP datang melawat shomey² yg tak berapa mesra pelawat..hik²



                       Ini vvip merangkap arkitek..Cik Sunyi Sepi bersama adiknya..err tak nampak pulak wajah adindanya..harap maaf yer.. ;) ..tgk SS tu..siyesnyaaa...hik²



                      Ini pula Cik marie,Cik Fiza juga Cik Umi..keje dorg bergosip sambil tgk arkitek bekerja.. ;P~




                    Haa! ini pula yg paling hiper..Cik Rozi..Cik laa kan..anak² dia pos dulu gi umah PM..Cik Atie yg pendiam takder plk gambarnya..yg betulnya aku segan nak ambik..hik² :P~




                   Taraaaa..banglo baru dah siap..cantik kan..ini sumbangan Cik Sunyi Sepi utk shomey²..terima kasih banyak²..hanya Allah yg dapat balas segala kebaikan kamu.. :)



                 VVIP dah nak balik..blum panas punggung dah nak balik..nak gi umah PM pulak..tentu mlm baru balik tu.. :P~



                       Pelawat dah balik...jadik kena test dulu umah ni seswai ker tak utk shomey²..bertapa 2 3 saat jap..hik²



                 Test bukak pintu..OK!



                      Test tutup pintu..pun OK! ..ahaha~



                       Boleh usung kat luar umah ni..tapi shomey² tak pedulikan pun..ish²


                   Masih lagi dorg buat dek..kuang asam betul!



                         Jeng³..sudah ader yg berkenan nampaknya..si Dion shomey² pertama merasmikan umah baru..Dion si telinga koyak..digigit tikus masa dia kecik..sian kan..



                      Amacam? best tak? best katanya..hingga menjilat hidung!



                    Ader yg kurang ni..kena letak alas..kalau ujan tentu air mengalir..tak guna bumbung cantik..tapi lantainya basah..kan²..


                      
                       Kalau kat blkg ni berumput mcm gambar kat kotak ni kan best..3 kotak Cik Sunyi Sepi bagi..byk tu..Alhamdulillah.. :))



                      Lepas maghrib jenguk semula kat blkg..tgk dah ader entiti...hik²..si Montel pulak try duk umah baru..umah beralaskan alas katil lama.. :)



                      Nampaknya si Potek² juga ingin merasa duk kat umah baru..silakan sayang..jgn malu² yer..



                      Duduk dlm umah laa Potek²..bukan kat bawah umah...hei!


                   Pandangan sisi..cantik kan..Cik Marie pun kecur nak tido dalam ni..ahak³


                      Cantiknya banglo baru shomey²...jauh beza ngan banglo yang lama..



                       Dah ader 2 entiti..ekeke~



                     Kejap jer duk dlm..pastu kuar balik..mungkin blum tau mcm mana nikmatnya duk dlm tu..nak pulak bila time ujan..


                    Si jantan yg dtg melihat umah baru.. dah menanda dgn minyak wangi memasing..tu laa keje korg!


                         Selesa umah ni..tentu waktu ujan tak perlu bersempit²..muat utk sumer..pasang 1 pun cukup utk sumer..yg lain simpan dulu..nanti umah dah rosak bleh tukar baru..agaknya aper pula kata jiran bila nampak istana kat blkg umah ni..tunggu jer laa..ehehe~ :))



                      Ini banglo lama shomey²..walau pun tak seindah mana..mmg tak indah pun..buruk rupanya..tapi kamu bahagia kan..pernah kakak tgk kamu bergurau senda time ujan²..kunyah ekor kwn..gigit telinga kwn..noty betul..takper laa.lepas ni kamu bleh main kejar² pulak dlm umah baru time ujan..hik²..aperpun..kakak takkan buang umah ni walau kamu dah ader umah baru..biar laa kat situ..kamu juga masih mahukannya bukan.. :)) 

Sabtu, 20 November 2010

MENYESAL~

                          Assalamualaikum..


           

                        Hari ni dah 5 hari Asmara pergi..bila teringatkan Asmara akan dtg perasaan menyesal..kenapa? sbb aku rasa aku kejam ngan dia..teringat masa Asmara sakit..aku paksa dia mkn..paksa minum..paksa mkn ubat..doktor kata mmg kena paksa..dan paling utama kena asingkan..sumer tu aku buat..


                        Dalam paksa..aku sentiasa memujuk Asmara..aku tau dia sakit..aku buat camtu sbb nak bg dia baik..tapi Allah ambil dia juga..hal yg aku menyesal ialah bila Asmara gagahkan diri utk bgn pergi ke pintu dapur..korek² bwh pintu sbb  nak kuar..nak gi blkg..nak bersama kwn² dia..nak bersama mak dia..tapi aku halang..jahatnya aku..


                       Bila Asmara pergi..Maru+Romeo juga pergi..tgk..aku asingkan mcm mana sekalipun..kalau dah nama virus tetap menular..Montel+Seri+Dewi+Gegirl n Juliet juga sakit lepas tu..memula mmg aku asingkan..tapi bila teringatkan Asmara..aku lepaskan juga mereka..kenapa? kejam jugakkah aku? sbbnya aku taknak rasa menyesal mcm mana aku rasa lepas Asmara pergi..


                    Mmg aku takut yg lain² pun berjangkit..sudahnya aku beli antibiotik..dan aku suapkan sumer sekali..sihat tak sihat sumer aku bg ubat..5 ekor yg sakit lemah..duduk berkumpul sesama..yg sihat dtg melihat..si ibu tolong menjilat..aku suh dorg doakan kwn² yg sakit..bila mlm hujan lebat..aku tempatkan yg sakit kat dlm kotak blkg umah..yg sihat pun ader yg join sekali..mana tidaknya..mmg mereka slalu tido bersama..aku hanya mampu doa agar tidak berjangkit..walau aku tau tindakan aku ni bodoh..


                   Alhamdulillah bila siang..matahari ader..hari tak hujan..pepagi rutin harian aku suap ubat pada sumer..aku tgk yg sakit akan duduk tgh panas..yang sihat sudah tentu laa..mereka suka panas..matahari dapat menyihatkan mereka..Alhamdulillah..semalam Montel dah makan..dah kuat..dah lari²..dah lempang kwn² time bg mkn..pagi ni pula Gegirl dah bgn mkn..Seri juga bgn mkn+minum..juga menyusu..Seri suka menyusu walaupun dah besar bagak..Ibunya si Anggun pun tak marah..


                 Juliet n Dewi masih lemah..lepas bg ubat Juliet bgn minum..Alhamdulillah..tapi ader sekor yg berjangkit..sbbnya..dia dr kecik mmg tak bleh dipegang..jadik mmg tak dpt bg mkn ubat..bila dia sakit..baru bleh tangkap+bg ubat..Itam namanya..harap Itam+Seri n Juliet cepat baik..bila tgk yg sakit² dah baik..pasti teringatkan Asmara..kalau kakak lepaskan kamu..tentu kamu masih ader..kakak tak bahagiakan hari² terakhir kamu..Maafkan kakak Asmara~~

Selasa, 16 November 2010

MOGA ASMARA AMAN DI SANA~

                      Assalamualaikum..


                  Pagi ini..seperti 5 hari yg lepas..aku tak hepi..mengenang shomey ku Arjuna yg sakit..dijangkiti virus..mana mungkin aku hepi melihat keadaannya..




                    Arjuna walaupun sakit..time bg ubat amat laa bertenaga..cukup susah nak bg ubat..ari pertama bg ubat jari aku berlubang digigitnya..kwnku sarankan aku tukar namanya agar lembut sket..jadi tiada lagi Arjuna..kini Asmara~~





                     


                  Ini Asmara pagi ini..setelah 3 kali masuk air..seksa aku melihatnya..tak sanggup utk menatapnya..ubat langsung tak masuk dlm tekaknya..pagi ini ubat dimuntahkan..jadi mcm mana Asmara nak sembuh..Ya Allah yang Maha Penyayang..aku masih sayangkan Asmara..sembuhkan Asmaraku ini Ya Allah..Aminnn~

               ~ HARI INI 16HB NOV..SEWAKTU AZAN MAGHRIB..ASMARA PERGI BUAT SELAMA²NYA..ALLAH LEBIH SAYANGKAN DIA.. ~

Jumaat, 12 November 2010

JOM BALIK KAMPUNG~



                        Assalamualaikum..


                  Kampung tempat lahirku di Temerloh,Pahang..dan mcm biasa laa..bila balik kampung,mesti bertemankan shomey²..shomey² ni tinggal di Rawang..kepunyaan kakak aku n member aku..Elli..


CHIMMI BERSAMA MAK SEDARA

CHIKA TGH HANGEN KAT ARIE
                      Aktiviti mula masuk kete ialah menggigit..


CHIKA CEMUIH NGAN KAZEN KECIK DIA


                     Kalau tak menggigit kuarkan bunyi camni...GRRrrr~


CHUMMI MINTAK MANJE




                      Arie si itam manis..( manis ker? ;P ) ..sentiasa berbunyi selagi tak bukak tingkap kete..tak tahan panas sbb uniform dia itam..ehehe~kalau kete tgh belok,badan dia senget sket dia bunyik jgk..langgar lubang dia bunyik jgk..lagak cam diva jer..eleh~


JOM TIDO~



 MAMA KEMBANG 


CHIKA


ENKY

UJAN² BEST TIDO~

BABY CHICY NGANTUK



CHICY

CHUMMI

CHIMMI


                    Jangan mimpi laa nak tido..mmg kena ganggu..hik²



                       Aku suka riba yg kecik² ni.. :)) 





                        Nanti kita balik kampung lagik yer shomey² kakak.. :))