Rabu, 27 Oktober 2010

WAWA DAN MILA~

                          
                            Assalamualaikum..


WAWA
                      Wawa..satu2nya kucen yg kaler oren kat blkg umah ni..sesat kat blkg umah..aku nampak dia mengekor kucen aku si Tuah..kesian sbb baby lagi..aku ambik bwk masuk umah..bulunya panjang..ekornya kembang..hepi rasanya dpt kucen bulu kembang.. :)

 

              
                      Tunggu2 jgk kot ader jiran2 tanya pasal kucen yg hilang..takder pun..jadik Wawa kini sah jadi milik aku..ehehe~ Susah rupanya memula nak jaga kucen bulu kembang ni..bulu2 kena sikatkan..sbb mak dia mungkin tak sempat nak ajar..hik2..



                        Lama2 bila dah besar sket..baru laa Wawa pandai bersihkan diri..tapi tak lama pastu dia dpt kurap+fungus..bulu2 badannya luruh..bila dah baik..bulu2 Wawa tumbuh semula..tapi tak brape panjang mcm sblmnya..cuma ekor yg kekal kembang mcm pom2.. 




KARMILA ROSMAH AYU@MILA

                     Ini Mila..nama sebenar Karmila Rosmah Ayu.. ;) ..Mila anak yatim..ibunya mati kena langgar kat depan umah ni..masa tu Mila kecik lagi..


MILA

                      Mila dah 3 kali beranak..tapi anak2 dia sumer tak sempat besar..baru2 ni Mila beranak lagi..ader sekor yg hidup..tapi kesian anaknya ilang ntah kemana.. :( kesian sgt tgk dia panggil2 anaknya..harap lps ni Mila dpt anak lagi..



                       Wawa n Mila ni kapel.. ;) kekadang baik sesangat..kekadang gaduh2 manje..



WAH!! BUSUKNYA BAU TELINGA KO WAWA..


                       Sepetang bersama Wawa n Mila..dua2 ni suka gurau..lucu kalau campak2 batu kecik kat dorg..memasing gedik..



                          Wawa ader tahi lalat manis kat bibir.. :)



                       Suka gaduh pun iyer..maklum laa kucen jantan..tgk laa muka calar balar..




DLM GAMBAR NAMPAK ENSEM..KAT LUAR BAPAK COMOT





MILA DTG NAK GADUH

MILA NAK KUNYAH WAWA

WAWA DAH NAK MENYERAH KALAH

PURA2 PENGSAN! AHAHA~