Isnin, 18 Oktober 2010

OBI~

                          Assalamualaikum..

OBI
 

                 Ini Obi..nama sebenar Obi One Kenobi..:))
Obi anak Selebet. Lahirnya di blkg umah..satu hari jatuh longkang..aku pun ambik mandikan dia..keringkan bulunya pastu pulangkankan semula pada Selebet kat blkg umah..terus Obi menyusu..elok aku nak tutup pintu..terdengar jeritan nyaring..suara si Obi..di lehernya terlekat taring si jantan..sepantas kilat aku lepuk si jantan tu supaya lepaskan Obi...


OBI LPS MKN UBAT

   
                       Bila si jantan tu lepaskan leher Obi..darah membuak2 kuar dr luka..sedih sungguh time tu..selebet lagi laa..di jilat2 si Obi..kucen2 lain mengadap Obi..Obi dah longlai..aku doa moga Allah tarik nyawa dia..taknak tgk dia tersiksa..sbb sblm ni..ader jgk kes bila anak kucen kena gigit ngan jantan biasanya tak sampai 5 minit akan pergi(..pd pengalaman aku laa..aku tau ajal maut di tgn Tuhan..)..aku tinggalkan Obi dgn ibunya dgn harapan dia pergi ngan tenang..sedihhh~




OBI DAH BGN..:)

                    Aku kol member aku, bgtau pasal Obi..memasing cakap Obi akan mati..dlm 10minit aku kuar tgk Obi..Ya Allah..masih bernyawa dia..aku tak sampai ati tgk Obi tarik nafas..aku angkat bwk masuk umah..aku bgtau Selebet anak dia sakit..aku kol semula kwn suh tolong antakan aku gi spital haiwan..kwn ader hal plk..bg masa sejam atau 2 jam nanti dia dtg..mampu ker Obi bertahan..hmmm..


OBI JGN SEDIH

OBI YG KUAT SEMANGAT

                    Bersabar menunggu sambil mengadap si Obi..Obi tenang di dlm bakul..aku yg sedih meratap2..Obi kena gigit dlm pkl 10 pg..dlm pkl 2 ptg baru member sampai..pergi dgn harapan Obi akan slmt..Obi kuat walaupun dia masih kecik..sampai spital doktor kata tak bleh injek..baby lagi..doktor bg ubat tahan sakit n cuci luka obi..aku beli susu..botol susu kucen mmg sedia ader dlm simpanan..sampai umah aku bg Obi minum..aku carik Selebat nak suh susukan Obi..Selebet mencakar2 taknak masuk umah..mula laa aku nek hangen..



OBI NAK SUSU


TAPAK KAKI OBI SEMUANYA SEJUK



                    Selebet taknak susukan Obi..mujur aku dah siap2 beli susu utk Obi..Obi minum susu sket jer..maklumlaa susu formula..tiap kali nak bg susu mesti kena paksa..lama2 tekak Obi dah bleh terima..Selebet bkn tak sayang Obi..dia takut nak masuk umah sebenarnya..sblm ni duk luar jer..ari2 aku umpan whiskas baru laa dia berani nak jenguk anak dia..:))



OBI N MAMA
                        Obi bertambah sihat sejak Selebet susukan dia semula..tapi Obi tak bleh berjalan..sebelah badan Obi lumpuh..tapi Obi kuat semangat..walaupun kaki blkg takleh gerak..dia gunakan kaki depan..mengheret badan kecik dia tu..berusaha utk bgn..kagum ngan semangat Obi..lama-kelamaan Obi bleh berdiri dgn empat2 kaki..tapi jlnnya senget..sampai laa skang..terlebih sket lenggang kangkungnya bila dia jln..takper laa..Obi kan anak dara..;)












OBI DAH SIHAT

        

                       Masa Obi sakit,tetiap mlm tido ngan Obi..bila dia dah boleh jln Obi tido kat dapo ngan mama dia..bila dia dah betul2 sihat baru laa lepaskan kat blkg.. Skang Obi dah jadik penghuni kat blkg umah semula..Sihat dan aktif bersama geng2nya yg noty..Alhamdulillah... :))